dinsdag, december 20, 2005

Dank bij voorbaat, Tony.

Vandaag voor het eerst gelopen met een hartslagmeter. U wil de resultaten zien? Wel, ik ook. Maar helaas, een Polar is niet compatibel met Mac. En thuis ben ik Apple.

De software waarmee ik de meetgegevens in een grafiekje kan omzetten heb ik dus op mijn VRT-computer geïnstalleerd. Noodgedwongen. De VRT draait wél gewoon op Windows en de bevoegde diensten maakten geen bezwaar. Mocht Tony Mary meelezen: ik zal het komende jaar een ietsiepietsie arbeidstijd verdoen aan de verwerking van mijn trainingsgegevens. En ik ga de VRT mailserver misbruiken om alles door te mailen naar Paul Van Den Bosch...

't Is wel een beetje Big Brother: dankzij die hartslagmeter weet Paul op de seconde nauwkeurig hoelang ik loop, aan welke intensiteit en tegen welke snelheid. 't Is te zeggen: als ik erin slaag op de juiste knoppen te duwen. Vandaag heb ik een fout gemaakt. Er zit een sensor op mijn loopschoenen die de gelopen afstand meet. Na mijn training - nà - heb ik ontdekt dat daar een aan/uitknop op zit. Dus wel hartslag en tijd gemeten, maar afstand en snelheid: noppes.

O ja, nog iets. Paul schrok een klein beetje toen ik vertelde dat ik ziek ben geweest maar dat ik toch ben gaan lopen. Ik vond dat nogal flink van mezelf, maar het is zo fout als onmidelijk. Nooit trainen met koorts en best een paar dagen wachten. Als je dat niet doet kan het virus zich vastzetten op je hart.

Liepen mee:
-Honey bee - Muddy Waters (ik beken: muziek zonder gitaren vind ik geen muziek)
-Pump up the jam - Technotronic (maar er zijn uitzonderingen)
-With a little help from my friends - Wolf Sun (Hm, speciaal, je moet er voor zijn. Ik ben er niet helemaal zeker van of de heer McCartney ermee kan lachen.)

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

gisteren zag ik iemand lopen met een bende SMURFEN achter zich....
ondertussen weet ik wie die jogger was....

grtjs
linda

21 december, 2005 11:58  
Blogger Bruno said...

Of McCartney er mee kan lachen of niet, het deed mij alleszins goed lachen

21 december, 2005 12:19  
Anonymous Anoniem said...

Koen, die korte muzieklijstjes op je marathon-weblog zijn gewoon een geweldig idee. Heb op die manier al veel nieuwe muziekjes ontdekt - zij het dan wel vaak na een eerste "que???" indruk (de Oostenrijkse jodelreggae !). Bedankt ! En veel succes met de trainingen uiteraard....

21 december, 2005 15:55  
Anonymous Anoniem said...

Het is misschien wat laat, maar met iSmarttrain (www.ismarttrain.com) kan je alle gegevens van polar op mac overzetten.

veel succes!

30 oktober, 2006 15:53  
Blogger Hans said...

Hallo Koen,


bezoek even mijn website. Ik geef er wat uitleg hoe je je Polar gegevens kan overzetten naar je Mac.


Groeten,

Hans

www.i-mac.be

22 november, 2007 21:07  

Een reactie posten

<< Home