zaterdag, december 31, 2005

Komkommer.

annelies
Telefoon gekregen van een wanhopige collega. Marc W. van het TV-journaal. Morgen, 1 januari, is er zo goed als zeker géén nieuws. Dat is een probleem voor de nieuwsdienst.

Ze zouden Annelies Van Herck kunnen laten zeggen: "Beste kijker, slechts één hoofdpunt in dit journaal: er is vandaag geen nieuws. Een goede avond verder." Persoonlijk zou ik dat geweldig vinden, maar het gaat in tegen de beroepstrots van de gemiddelde journalist.

Dus is Marc hopeloos op zoek naar iets meldenswaardigs. Op zijn kousenvoeten kwam hij af, hij vroeg me of ik toevalligerwijs niet trainde op nieuwjaarsdag. Het is zo geweldig komkommertijd dat zelfs dat nieuwswaarde heeft: er zijn op 1 januari mensen die aan sport doen.

De eerlijkheid heeft zo haar rechten: 1 januari is volgens het schema van mijn trainer een rustdag. Maar ik werk zelf bij de radio, ik ken Marc zijn probleem. We spreken af dat ik morgen een klein eindje zal lopen en dat hij dat mag komen filmen.

Tenzij er links of rechts een bom ontploft. Niet dat ik dat hoop, maar ik verdenk Marc W. en zijn beroepsgroep ervan dat ze er blij mee zouden zijn. Puur professioneel.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Veel geluk met je 1 jan training en beste "loop" wensen voor 2006. Geniet van de ouderjaarsavond !!!

31 december, 2005 17:34  
Anonymous Anoniem said...

om je ten volle te steunen in je opdracht ben ik uit solidariteit ook maar gaan lopen op 1 januari

01 januari, 2006 20:39  
Anonymous Anoniem said...

Koen,
nog 'ns bedankt voor de medewerking. Er is vandaag dus geen bom ontploft (gelukkig maar).
Veel succes en volharding in 2006 !

01 januari, 2006 21:54  
Anonymous Anoniem said...

Ja zeg Koen, trainen in zo'n prachtige omgeving, niet moeilijk dat het lopen zo vlot gaat, iedereen zou daar vleugels krijgen :-) nee, zonder gekheid, erg prettig om vanaf nu ook beeld te hebben als je lopen in de polders vermeldt.
2006 staat voor jou in teken van het lopen, naast uiteraard veel succes, wens ik je toch ook vele mooie momenten om eens stil te staan ...

02 januari, 2006 08:14  
Anonymous Anoniem said...

En zo kijkt een mens ook eens uit naar het journaal op 1 januari ... een zwaar parcours waar je op traint, lijkt mij. Veel succes en doorzettingsvermogen in de komende maanden ! Wat je nu opbouwt in de soms barre weersomstandigheden, wordt dubbel genieten bij de eerste lentezon ! Na vier uurtjes slapen en wat opruimwerk maalde ik mijn eerste 10 km van 2006 al af..

02 januari, 2006 11:36  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb de bewuste nieuwsreportage gemist, is ze nog ergens down te loaden? Koen, nog veel loopgenot in 2006 en blijven doorgààn.
Ik ben zelf ook met een marathontraining bezig, maar ik ga spijtig genoeg niet naar N.Y. Eindhoven is al ver genoeg voor mij...

02 januari, 2006 17:36  
Anonymous Anoniem said...

Hallo, ik ben ook voor de eerste keer in jaaaren eens actief geweest op nieuwjaarsdag en heb 12k gelopen. En ik kwam onderweg zelfs nog een lotgenoot tegen. En dan denk je soms toch... waar zijn we mee bezig..

04 januari, 2006 23:36  

Een reactie posten

<< Home