zaterdag, december 10, 2005

Stop, Irenka! Stop, stooop!

Er zijn een paar lezers van mijn blog die van plan zijn om mee te doen, om over een half jaar ook de 20 km van Brussel te lopen en over een jaar een marathon. Goed zo. Maar let toch een beetje op met het volgen van mijn adviezen.

Twee dagen geleden bijvoorbeeld, schreef ik dat de Leuvense kinesist me kniepeesoefeningen heeft voorgeschreven. Meteen een comment van Irenka: "Bedankt voor de tip, dat ga ik ook doen". Niet doen, niet doen. Elk van de zes Canvas-marathonkandidaten krijgt oefeningetjes op maat. Wat goed is voor de een is slecht voor de ander.

En Irenka, ik heb die oefening nogal slordig omschreven. "Zestig keer door de knieën zakken" klopt wel, maar het is niet tot in hurkzit. Eigenlijk is het maar heel lichtjes je knieën buigen, tot je knie zich ongeveer boven je tenen bevindt. En niet meteen zestig keer na elkaar, maar drie reeksen van twintig. Mijn excuses dat ik dat hieronder niet zo uitvoerig had uitgelegd, nu ik weet van het bestaan van Irenkas zal ik voorzichtiger zijn.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

LS

Daar gaat mijn 60 x voornemen :-)

10 december, 2005 16:21  
Anonymous Anoniem said...

Zover had ik het eigenlijk wel begrepen hoor. Was maar een (stom) grapje als afsluiter.

10 december, 2005 16:51  
Anonymous Anoniem said...

Dag Koen

Ook op eigen kracht aan het lopen geslagen, op een Finse piste. Iedereen doet op zijn veertigste wel eens gekke dingen. Na een klein jaartje tweemaal per week, loop ik (al of nog maar) vlot 10km. Nu aan het werken met intervaltraining, want mijn snelheid valt nog behoorlijk tegen. Af en toe eens een 'officiële' uitdaging - een 10km-loop of zo in je buurt - aangaan, verscherpt je motivatie en geeft je moed. En .. lopen is echt verslavend, ik geloofde het vroeger ook niet. Stiekem droomt een mens dan ook al eens van de marathon. Sterkte ! Er wordt echt wat afgelopen hoor.

10 december, 2005 16:57  
Blogger Marrek O'Polo said...

grapjes zorgen voor de leute in het leven !!! maar als ze over kniebuigingen gaan, in welke kontekst dan ook, kan dat problemen geven ...(grapje 2)

10 december, 2005 16:58  
Anonymous Anoniem said...

beste koen,

en ik was ook al bezig met die kneepeesoefeningen maar heb je dat nooit durven schrijven,omwille van de schaamte.ik heb immers nooit de zestig gehaald.nu weet ik waarom.
koen,als troost willen we al de chocolade die je gekregen hebt van sinterklaas

10 december, 2005 19:07  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Koen Fillet, ik heb je even in de "spots" gezet op mijn eigen blog. Ik heb wel een alternatieve kijk op je onderneming, maar ben ook een jarenlange amateur-lange-afstandsloper, mijn vrouw eveneens.
Ik hoop dat je al sportief kan incasseren, meer nog, ik kijk uit naar wat verbaal weerwerk. Er is voor en er is tegen, toegegeven.

10 december, 2005 21:55  
Blogger Marrek O'Polo said...

... en inderdaad: je verhaal doet het ook goed tussen de "links" op mijn blog. Nog even opwarmen, je gaat er hier van langs krijgen, Marco Polo spaart geit noch kool !

"Mededelingen van Marco Polo" op http:marrek1951.blogspot.com

11 december, 2005 09:42  
Anonymous Anoniem said...

Hey Koen, veel succes met je marathontraining. Heb zelf dit jaar mijn eerste gelopen, 't is wel stevig kicken hoor :-)

11 december, 2005 19:54  

Een reactie posten

<< Home