maandag, januari 09, 2006

Aan mijn been.

020305-sbv-blessure-scheenbeen-scheenbeenirritatie-afbeelding
Pijntje.
Ik heb het dus aan mijn been. Een overbelastingsletsel. Gisteren tijdens het lopen voelde ik pijn aan de binnenkant van mijn scheenbeen. Niet echt hinderlijk, maar toch: pijn. Paul denkt dat het de eerste symptomen van overbelasting kunnen zijn. Ik moet eventjes stoppen met lopen.

Als ik dat niet doe hangt er me een beenvliesontsteking boven het hoofd. Dat wil je niet meemaken. Al googelend ben ik op allerlei griezelige verhalen gestuit. Ik ga braafjes doen wat de trainer me opdraagt: vanavond fitnessen, niet lopen. Al is de verleiding groot, want op dit moment voel ik niks meer. Zou ik?

training 9
Groepstraining.
Nog iets. Er staan interessante dingen in de comments op mijn post van gisteren. Neem even de moeite om daar naartoe te klikken. Je zal merken wat er gebeurt zogauw je over afgelegde kilometers en gemiddelde loopsnelheden rept.

Dan begint namelijke het vergelijken. En de competitie. En de frustratie. Het lijkt me verstandig mijn hartslagcurve van de groepstraining te publiceren. Kwestie van mijn wat onnauwkeurige beweringen over die 4,9km gisteren te nuanceren.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb hetzelfde letsel. Het is inderdaad heel moeilijk om er van af te geraken. Volgens mijn sportdokter mag ik wel blijven doorlopig, rustig aan weliswaar. Wel moet ik naar de orthopedist voor steunzolen en moet ik oefeningen doen om de enkels te verstevigen. Zodra ik ook dezelfde pijn voel buiten het lopen, moet ik wel rusten.

09 januari, 2006 21:24  

Een reactie posten

<< Home