woensdag, januari 11, 2006

Ilse wil weten hoeveel we wegen.

weegschaal 1
Ilse Vaes is de diëtiste die ons begeleidt. Ze heeft me begin december op een rantsoen van 1900 Kcal gezet. Het plan was dat ik na een maand twee kilo lichter zou zijn.

Op een halve kilo na is dat gelukt. 89 kg, daarjuist gewogen. Eigenlijk valt me dat tegen.

Ik was grootverbruiker van kaas en chocolade. Wekenlang ben ik daar afgebleven. Ik drink géén alcohol, ik doe magere melk in mijn koffie en ik loop in een boog om koekjes heen.

Al bij al een zware inspanning, ik denk niet dat ik dat mijn hele leven kan volhouden. Dus vind ik dat ik meer dan anderhalve kilo vermagerd zou moeten zijn. Niet dus.

Een verklaring zou kunnen zijn dat ik spierweefsel heb bijgekweekt. Spieren zijn zwaarder dan vet. Dus ben ik volume aan het verliezen zonder dat de weegschaal dat aangeeft. Tenminste: dat hoop ik.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Daar zal je Ilse wel een goede verklaring voor hebbeN...
Niettemin : mooi resultaat na de eindejaarsperiode !

Goed werk : volhouden dus !

11 januari, 2006 22:58  
Anonymous Anoniem said...

Volmondig eens met anonymous hierboven. Heel mooi resultaat na de eindejaarsperiode. Maar net zoals paul steeds afremt bij het lopen (trager, trager....) mag ook het vermageren niet te drastisch (want dan verlies je spiermassa in plaats van vet) Een dieet van 1900 kcal is veel minder dan je gewoon was maar toch nog redelijk mild. Troost, iedere "vetkilo" die je afvalt betekent een verlies van 4! pakjes boter of margarine.
Troost 2 naarmate de kilometers opklimmen kunnen de kcal ook wat meegroeien.
je diëtiste

12 januari, 2006 10:00  
Anonymous Anoniem said...

Anderhalve kilo lijkt misschien niet veel, maar het "spectaculaire" gewichtsverlies komt meestal met een paar weken vertraging.
Niet wanhopen, je bent goed bezig !
Binnenkort smelten die kilootjes wel als sneeuw voor de zon ...

12 januari, 2006 13:12  
Blogger Michel said...

...je kan natuurlijk ook zo'n weegschaal kopen die het vetpercentage meet, dan zie je meteen of er spieren bijkomen of niet.

12 januari, 2006 13:25  
Anonymous Anoniem said...

dag koen,

waarom moet alles in cijfers gegoten worden? Zie je dan geen verschil? ik vermoed dat 90 kilo spieren er heel wat aantrekkelijker uitzien dan 90 kilo vet. blijf dus maar op je gewicht maar maak dat lichaam van je 1 grote spierbundel!

jan

12 januari, 2006 14:26  
Anonymous Anoniem said...

al die bogen rond de koekendoos dat gaat n dure zaak worden op de duur... (nieuwe kleding)
in elk geval ik doe mijn petje af voor jou, en doe zo voort.
Gisteren Terzake bekeken, is Bracke nu ook nie n beetje afgeslankt?

12 januari, 2006 14:58  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk ooit eens gehoord te hebben dat je, om te vermageren door te lopen, best lange duurlopen (> 1 uur) inlast in je trainingsprogramma ... pas dan zou je lichaam vet beginnen af te breken.

13 januari, 2006 09:48  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk ooit eens gehoord te hebben dat je, om te vermageren door te lopen, best lange duurlopen (> 1 uur) inlast in je trainingsprogramma ... pas dan zou je lichaam vet beginnen af te breken.

13 januari, 2006 09:48  

Een reactie posten

<< Home