dinsdag, januari 31, 2006

Televisie.

Vandaag geleefd met een cameraploeg in mijn kielzog. Dat begon al vanmorgen, in de radiostudio's. Canvas wil de zes marathonlopers ook in hun gewone doen portretteren. Ik denk dat daarmee wordt bedoeld: thuis, met partner en kinderen. Dat zien mijn partner en kinderen niet zo zitten dus lost de regisseur dat op met opnames van Koen op het werk. Mijn collega's komen dan wel in beeld, maar die hebben daar minder bezwaar tegen.

Een meevaller voor de regisseur: de marathon kwam vanochtend toevallig ter sprake in Wilde Geruchten. Iemand mailde dat de historische marathon korter was dan 42 kilometer. Marathon en Athene liggen maar dik 40 km uit elkaar, de Griekse boodschapper Pheidippides heeft dus bijlange geen 42 km gelopen.
En toch zullen wij dat in New York dat wél moeten doen. Daar zit het Britse koningshuis voor iets tussen. In 1908 waren er Olympische Spelen in Londen en de Queen wou dat de Marathon gelopen zou worden tussen Windsor Castle en Buckingham Palace. Vandaar.

Vervolgens richting thuis voor beeldjes van ikke die zich in looptenue zet. Waarbij de cameraman onze badkamer zo heeft gekadreerd dat niemand zal merken dat er slechts een peertje aan het plafond hangt. We moeten nog eens voor échte verlichting zorgen.
En dan de polder in. Interviewtjes en doen alsof ik train. Doen alsof, want eigenlijk was vandaag een rustdag. Ik had bij momenten meedelijden met Dieter, de cameraman. Een close beeld maken van lopende voeten lukt alleen als de cameraman meeloopt met zijn camera laag tegen de grond. Afzien. Niet ik, hij.

Tenslotte wilden ze nog beeld van het fitnesscentrum, maar ja... de Fit4Fun is dicht. Dagenlang al, "wegens omstandigheden" blijft maar duren. Enfin, er is nog een fitnesscentrum in de buurt: Pat's activity center. Heel andere sfeer dan F4F. F4F is voor madammen, denk ik, Pat's activity center is voor bodybuilders. Pat zelf heeft ook een betonnen lijf, hij was Mister World in 2001.
Op Pat's kassa plakt een Vlaamse Leeuw, die sticker die een tijd geleden in het VB-infoblad stak. Dus toen een vage bekende mijn toeriep dat ze de nieuwjaarsreceptie van Groen! erg leuk had gevonden, vreesde ik even een blauw oog. Maar er waren geen incidenten.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

we want G zijn blog terug

tactiecomité

01 februari, 2006 11:57  
Anonymous Anoniem said...

waarom moet G zijn blog weg????

01 februari, 2006 14:52  
Anonymous Anoniem said...

Koen waarom moet G z'n blog weg?

01 februari, 2006 15:25  
Blogger David aka Letman said...

Tijd voor een persmededeling van Canvas...

01 februari, 2006 15:43  
Blogger koen fillet said...

@anonymous, @Wim: Canvas beschouwt de identiteit van de marathonlopers als bedrijfsgeheim. Daarom moet G stoppen. Ze zijn doodsbenauwd dat onze belevenissen uitvoerig op het web zullen staan, en dat er daardoor niemand nog echt ingteresse zal hebben voor de uitzendingen in november.
Ik mag wel doorbloggen, maar ik mag niks verklappen over hoe het de anderen vergaat. Je had inderdaad een heel klein beetje gelijk, Wim. Maar een contract, dat hebben we niet.

01 februari, 2006 18:07  

Een reactie posten

<< Home