vrijdag, januari 27, 2006

Wegens omstandigheden.

Fit4Fun, zo heet het fitnesscentrum waar ik een keer per week ga fietsen. Daarnet papiertje aan de deur: Gesloten wegens omstandigheden. Dat schopt mijn trainingsschema danig in de war, én de schema's van de ganse Kruibeekse bevolking.

Fitnessen is minder belastend voor de gewrichten, vandaar dat het af en toe opduikt in onze marathonvoorbereiding. Deze week zag het schema er zo uit: ma 25' lopen - di rust - wo 25' wandeljog - do 30' wandeljog - vr fitness - za 30' lopen - zo rust. Op het eerste gezicht zou ik vrijdag en zaterdag kunnen omwisselen, maar dan loop ik drie dagen na elkaar: wo, do, vr.

Dat is niet zonder gevaar. Ik hoorde vandaag nog van iemand die na tien minuten lopen plots een scherpe pijn voelde in haar enkel. Stressfractuur, luidt de diagnose, teveel gelopen met een ongeoefend lijf. Vier weken out. Kan ik me niet permitteren.

Ik zou Paul even kunnen bellen. Maar dit weekend is het WK veldrijden. Hij zit samen met Sven Nys in Zeddam, hij heeft besognes genoeg de volgende dagen. Ik laat hem dus gerust, ik ga lopen. Nu. Ik zal straks nog even komen vertellen hoe het afgelopen is, voor ik naar het verjaardagsfeestje van Janne vertrek. Tot straks.

-Update- Het is ondertussen straks geworden en alles is naar wens verlopen. 30 minuten zonder onderbreking gelopen, rond de 140 hartslagen, vierenhalve kilometer. Geen pijn. Toch geen scherpe pijn, je voelt altijd wel iets. Als ik dat in New York negen of tien keer doe, ben ik aan de aankomstlijn.

images
Leve Jan en Janne.
En nu snel douchen en naar Janne haar verjaardagstaart gaan kijken. Proeven zou zwaar tegen de dieetregels zijn want ik heb vandaag al gezondigd: Wilde Geruchten heeft een stagiair uitgewuifd, Jan, en dat gebeurt traditioneel met appeltaart en champagne.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey Koen,
Wat is het verschil tussen een wandeljog en lopen ? Ik kan me daar wel een beetje bij voorstellen maar hoe heeft je trainer dat uitgelegd ?

29 januari, 2006 22:19  
Anonymous Janne said...

Mijn verjaardagstaarten zien er veel beter uit, al zeg ik het zelf!

29 april, 2009 22:13  

Een reactie posten

<< Home