donderdag, april 20, 2006

Die zonk is een plaspauze.


Veertig minuten gelopen, en ruim een kilo lichter thuisgekomen. Zweet. En die plaspauze die zo mooi te zien is middenin mijn hartslagcurve zit er ook voor iets tussen.

Het belang van rehydratatie - een aanstaand atleet drinkt niet, hij rehydrateert - kan nauwelijks overschat worden. Volgens de instructies van Ilse zou ik nu ruim 1,2 liter vocht moeten opnemen. Ik heb een liter zelfgemaakte sportdrank klaarstaan en misschien schud ik straks nog een zakje Royco in een beker heet water. Bijna nul kCal.

Is er iemand die wil weten dat mijn gewicht bij aankomst 86,2 kg was? En dat ik onderweg naar Deep Down van Calexico heb geluisterd?

3 Comments:

Blogger kris said...

Aangezien Joe duidelijk van muziek hield heb ik gisteren ter nagedachtenis van, samen met zevenjarige dochter Sarah en 15 jarige zoon Ben er véél gedraaid…Rheingold-dreiklangsdimenzionen, Andre Hazes-zeg maar niets meer, Donna Hightower-this world is a mess today, Paul Severs-geen wonder dat ik ween, The Everly brothers-temptation, Sir Douglas Quintet-she's about a mover, Gene Pitney-the bosses daughter,Lyle Lovitt-she is hot to go, Peter Blanker-het is moeilijk bescheiden te blijven, Status Que-Down down, Gantwerprappers-poopeloo,Robert Long-Kalverliefde, Gerard Cox-chrisje, The Roulettes-the long cigarette, Bandolero-paris latino, Johnny et orquestra Rodriguez-hey mal yo, Donald Jones-ik zou je in een doosje willen doen, Midnight oil-beds are burning, Cat Stevens-her comes my baby. Een weirdo combinatie, maar we zitten thuis nog niet met een generatiekloof en Sarah is muziekaal open, alles wat maar iets van melodie heeft doet haar lachen en dansen en dat doet mij de aardse miserie even vergeten…en deze tekst die niets met de marathon vandoen heeft helpt koen in zijn strijd tegen het navelstaarsyndroom:-)

21 april, 2006 11:26  
Anonymous Anoniem said...

@Koen : Om het weer eens over lopen te hebben. In het vooruitzicht van Brussel wissel ik ook al eens een loopdagje af met een snipperdag(nu ja..) op de hometrainer. Wat zegt jullie trainer over die fietsactiviteit ? Maal je kilometertjes af, of een bepaalde tijd ?
Voor wie nog niet naar buiten keek de laatste dagen : het wordt heerlijk loopweer ! Doen !

21 april, 2006 11:34  
Anonymous Anoniem said...

En schitterend fietsweer!
Ik vroeg me af, kunnen jullie die hometrainer eigenlijk evengoed inruilen voor een stevige fietstocht? Of is dat dan toch niet zo ideaal omdat je minder/niet weet tegen welke weerstand je aan het trappen bent enz... Een hometrainer is voor mij bijvoorbeeld best als wintertussendoortje, maar bij dit weer spring ik toch direct op mijn koersfiets!
Soit, kga nu beter nog wat drinken denk ik...

21 april, 2006 14:39  

Een reactie posten

<< Home