dinsdag, april 04, 2006

Geheel terzijde.


Deze morgen bij de bakker. Mevrouw van wie de fiets is gestolen. Door Kosovaren. Fiets teruggevonden, maar helemaal verennuweerd. Mevrouw heeft gelijk dat ze klaagt. Dat klagen gaat over in een tirade tegen Kosovaren, buitenlanders, die vremden, de politie en de regering. Tegen alles eigenlijk.

Ik kon het niet laten. Er toch even op gewezen dat de toevloed van vreemdelingen bewijst dat wij in een heerlijk land leven. Dit is vermoedelijk de beste plek van de wereld om te wonen. Dat mevrouw blij zou moeten zijn dat we zo aantrekkelijk zijn. En dat stelende Kosovaren vervelend zijn, maar al bij al een gevolg van ons geluk.

En toen las ik dit in de elektrische krant: In Belgiƫ is het bruto binnenlands product per inwoner tachtig procent gestegen sinds de oliecrisis in 1973, maar tegelijkertijd is de levenstevredenheid met 8,8 procent gedaald. Onderzoek van de UCL. Mijn ellebogen hadden dat ook al aangevoeld.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Koen,

Je loopt het gevaar dat je lezers kwijtgeraakt op je blog, maar: groot gelijk. Ook geheel terzijde.

K

04 april, 2006 13:03  
Anonymous Anoniem said...

Van sommige dingen is het meer dan goed dat we ze niet kunnen laten, Koen ... en dit is er zeker eentje van. Zo zie je maar, zelfs in een rustweekje ga je toch met veel respect van je lezers "lopen" :-)

04 april, 2006 17:06  
Anonymous Anoniem said...

Hier iemand uit Puurs, wonende te Bornem.
Hier in de streek zeggen ze 'gerenuweerd'...

04 april, 2006 19:42  
Blogger Geert Gitaar said...

en ik supporter voor al diegenen die openlijk durven stellen dat ze geen racist zijn.

04 april, 2006 20:00  
Anonymous Anoniem said...

Tja, hoe meer je hebt, hoe angstiger je wordt om het kwijt te raken...
Ik woon in de kempen en wij zeggen absoluut 'verrenuweerd'.

05 april, 2006 10:05  
Anonymous Anoniem said...

Vilvoorde = verdisterweerd

05 april, 2006 13:45  
Blogger kris said...

De meesten onder ons zijn differentiators, dingen moeten veranderen (en vooral vooruit gaan) om zich goed te voelen... je weet wat economen zeggen: "status quo is hetzelfde als achteruit gaan". Ik ben het met die decadente, pretentieuze gedachte nooit eens geweest maar het legt wel het mechanisme bloot dat ons ongelukkig maakt, zelfs al hebben we ALLES

05 april, 2006 13:51  
Blogger Lou said...

Knap dat je er bent tegen ingegaan, ik zou dat enkel in stilte doen vrees ik.

Treffende cartoon trouwens (o:

05 april, 2006 15:46  

Een reactie posten

<< Home