dinsdag, april 25, 2006

Het liep gesmeerd.

Het lopen liep vanzelf vandaag. Zo goed als. Zou dat de lente zijn en het heerlijke weer? Geen moment trapte ik op mijn adem, er was geen peesje of spiertje dat pijn deed, geen enkel gewricht dat kraakte. Fijn. Laat maar komen, die 20 km.

De opdracht was een beetje vreemd: vijftig minuten lopen, verdeeld in ongelijke blokken. Twintig minuten lopen, drie minuten wandelen, kwartier lopen, drie minuten wandelen, tien minuten lopen, drie minuten wandelen, vijf minuten lopen, klaar. Je moet je kopke er wel bij houden, anders geraak je je tel kwijt. Het moet mogelijk zijn mijn Polar zo in te stellen dat hij piept na elk blokje. Ik zou daar eigenlijk eens moeten op studeren.

Annemie P. heeft zich ook ingeschreven voor de 20km van Brussel. Ter voorbereiding loopt ze om de andere dag een uur. Dat lijkt me te veel, ze gaat zich leeglopen.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

1u lopen als training voor 20km lijkt me eerder te weinig. Ik zou toch zeker 1x per week 2u lopen, kwestie van te wennen aan de afstand. Die zou anders wel eens zwaar kunnen tegenvallen. Je loopt toch ook geen marathon als je nooit meer dan een halve trainde?

26 april, 2006 08:14  
Anonymous Anoniem said...

1u om de halve dag lijkt me geen goed idee. Minstens 1 van de trainingen in duur opdrijven.
Ik doe het zo: om de halve dag een half uur ('s morgens vroeg om 6 uur...): voornamelijk snelheid en 1 dag een lange duurloop om de kilometers op te drijven.

26 april, 2006 08:32  
Anonymous Anoniem said...

Ik bedoel natuurlijk om de andere dag ipv om de halve dag... ;-)

26 april, 2006 08:33  
Anonymous Anoniem said...

Ze loopt om de andere dag 1 uur .... maar wat doet ze op die andere dagen? Misschien loopt ze dan wel twee uur :) Je weet maar nooit.
Bovendien hoef je geen 20km gelopen te hebben om een 20km wedstrijd mee te doen. Afstanden van zo'n 15km zijn dan meer dan voldoende als training. Hetzelfde geldt voor een marathon. Alhoewel ik hoop mijn eerste marathon binnen de 4uur uit te lopen (de prioriteit ligt op dit laatste) zal ik nooit een training doen die langer duurt dan 3 uur.
Persoonlijk zou ik ook eerder opteren voor iets in de stijl van: dag1: 40' - dag2: 60' dag3: 40' dag4: 75' à 90' in plaats van om de dag 60'te lopen .
Greetz, Tom.

26 april, 2006 11:42  
Anonymous Anoniem said...

Ik wou mij gisteren inschrijven voor de 20 km door brussel en wat blijkt...? De kaap van 25.000 is reeds bereikt waardoor het NIET meer mogelijk is om in te schrijven -zucht- Dus voor diegenen die alsnog mogen deelnemen : GO FOR IT ! Ik zal in gedachten bij jullie zijn.

26 april, 2006 14:14  
Blogger kris said...

maar... hoor de Koen nu toch eens bezig; net uit de(loop)pamper en hij speelt al grote broer tov zijn vrouwelijke collega's. "gij gaat dat toch nie kunnen ne" tjiep tjiep vioole. Aldus is bewezen dat zelfs teddyberen opportunistisch machogedrag kunnen vertonen :-)

26 april, 2006 14:37  
Anonymous Anoniem said...

@ Tom
De eerste keer dat ik in Brussel meedeed aan de 20km was mijn langste training 15km geweest; wel, die laatste 5km vielen zwaar tegen (ook nog eens vals plat op 't einde!). Sindsdien loop ik 1x/week 20km en dat gaat vanzelf, ik ben ondertussen gewend aan die afstand. Ik liep ook 2 marathons, langste training was 3.15u en dat moet ook langer, volgende keer ga ik zeker 3.30u trainen. Je lichaam moet er echt aan wennen en dat kan alleen door erop te trainen. Ook mentaal ben je sterker als je weet dat de afstand aan kan.

26 april, 2006 16:48  

Een reactie posten

<< Home