dinsdag, april 25, 2006

Raadseltje.

Raadseltje: Jantje biedt Pietje zijn excuses aan, want Jantje heeft lelijke dingen gedacht over Pietje en die blijken niet waar te zijn. Vervolgens wordt Wimmetje witheet van woede. Wimmetje neemt het niet dat Jantje sorry heeft gezegd tegen Pietje. Wat is hier aan de hand?

Jantje ben ik. Pietje zijn de Belgische moslims. Ik dacht dat Joe Van Holsbeeck vermoord werd door een moslim, maar dat blijkt niet te kloppen. Ik vermoed dat velen hetzelfde dachten. Ik heb mij deze morgen aan het begin van Wilde Geruchten luidop afgevraagd of iemand zich daarvoor al had verontschuldigd bij de moslims. Nee, dacht ik en dus zei ik Sorry mannen. Waarop een handvol Wimmetjes boos zijn beginnen mailen. Raar. Hoe kan je iemand die beleefd zijn excuses aanbiedt bijvoorbeeld ongelikte beer noemen?

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

VANMORGEN BIJ HET HOREN VAN DE AANHOUDING GINGEN MIJN GEDACHTEN DADELIJK NAAR DE " NOORD-AFRIKANEN". NIEMAND DIE IETS DURFT TE ZEGGEN VAN DE VALSE BESCHULDIGINGEN. GOED ZO KOEN !!!

25 april, 2006 16:57  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben ook van dat gedacht.
We worden in de media teveel rond ons oren geslaan met negatieve feiten over moslims, Noord-Afrikanen, ...
Op den duur denken we vanzelf, zij zullen het wel weer geweest zijn.

Dit moet stoppen, het is niet eerlijk tegenover anderen.
Maar, koen, een oprecht persoon vangt soms veel wind, zo gaat dat nu eenmaal.
Doe zo verder!

25 april, 2006 21:09  
Anonymous Anoniem said...

ik denk dat jouw reactie/bedenking normaal is maar het verbaast met niets dat je zoveel reacties krijgt van "wimmetjes"...hoeveel procent vlamingen stemmen er voor die bruine partij?

25 april, 2006 22:21  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb van "bruine wimmetjes" nog niks verstandigs gehoord, allemaal een groot bakkes maar geen manieren.

26 april, 2006 07:15  
Anonymous Anoniem said...

Hallo,
Interessant hoeveel mensen bij zo'n onderwerp naar de anonimiteit grijpen! Het is héél erg wat er gebeurd is! Dit voorval heeft gelukkig niets met gelaatskleur te doen maar alles met een maatschappij, die kost wat kost gefixeerd is op het materiele. Ik ben zelf in Antwerpen ook al eens met een mes bedreigd geweest en het was niet door een Piet maar door een Jan!! Hoed af voor jouw moedige kommentaar, Koen!!

26 april, 2006 09:35  
Anonymous Anoniem said...

Hoi!

Ik vraag me op dit moment af hoeveel mensen ooit aangevallen zijn door 'Noord-Afrikanen', terwijl het er eigenlijk ook totaal geen waren. Het maakt één ding duidelijk he: mensen kennen het verschil niet tussen een Marokkaan en een Pool, dus laten we inderdaad niet te snel oordelen. Zeker aangezien heel veel mensen oordelen op basis van wat ze zouden wíllen.

Koen, laat je niet doen door die mensen die ronduit blij waren dat het 'weer Marokkanen' waren en die het nu bij het foute eind bleken te hebben!

Voor de rest heel leuke blog! Ik lees hem elke dag, en ik vind het zalig om je vorderingen te volgen! Doe zo voort!

Lieve

26 april, 2006 10:34  
Anonymous Anoniem said...

Hoi,

een zeeeeeeer interessant artikel op De Standaard, dat verplichte lectuur zou moeten zijn voor iedereen: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=G9KRE3J5

Doei,
Lieve

26 april, 2006 10:48  

Een reactie posten

<< Home