zaterdag, april 22, 2006

Weed, whites and wine.


Ik ben daarjuist geweldig in slaap gevallen. Trainingen van een uur gaan niet in je kouwe kleren zitten. Maar ik heb niet echt tijd om te dommelen, ik moet gitaar oefenen. Want morgen is het van optredenmans. Voor wie hier niet geregeld langssurft schets ik even het kader: Radio 1 heeft een literaire wedstrijd georganiseerd waarvan de prijs is: een voorleesavond verzorgd door het Radio 1-voorleesteam. Als u dit leest en dit, bent u helemaal mee.

Dit gezegd zijnde: we gaan dus niet naar 't Uilekot. Filip De Bodt heeft niƩt gewonnen, al beweerde kwismaster Lieven Vandenhautte van wel. U kan hier meekwissen* als u wil, en horen hoe het misliep op het eind. Foutje. Onvergeeflijk, tenware het de week was van de teraardebestelling zijner vriend G. Reve. In zulke omstandigheden weze het Lieven vergeven. Het is niet makkelijk om, overmand door verdriet, je te concentreren op iets frivools als een kwisje. Luc De Baets was de winnaar. Die woont heel wat dichterbij: niet in Herzele maar in Gentbrugge.

En dan ga ik nu Willin' oefenen. Van Little Feat. En Ophelia zal ik ook nog maar eens doornemen. Van The Band.

*Mijn eindeloze dank aan Wim voor de link.

3 Comments:

Blogger kris said...

dat komt ervan als je de mensen niet laat uitspreken en eerlijk gezegd, niet alleen die kwis liep een beetje fout, gans de uitzending leek nogal straf op een "de grote beer" uitzending. heb dat ook toen op mail gezet, het antwoord bleef uit.

24 april, 2006 09:49  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Koen, weer een tijdje geleden dat ik hier iets heb achtergelatem ... uhm daar bedoel ik natuurlijk een kommentaar mee. Eigenlijk is het een kommentaar op je vorige post. Paul heeft natuurlijk 100% gelijk als hij zegt dat je de juiste conditie dient te hebben om de 20km van Brussel te lopen (gezondheid, fitheid). Ook zeer belangrijk is dat je niet te snel start ... en die fout maken velen! Ik gelukkig niet gisteren (op de 10 miles van Antwerpen), maar ik zag na zo'n 12 km heel wat lopers rond mij met bosjes afvallen. Het is dus zeker zo belangrijk om je eigen wedstrijd-indeling te maken. Probeer vooral niet loper X of Y te volgen, tenzij het de laatste kilometer betreft. Misschien tot de 28ste,

Greetz, woudloper TCrunning.

24 april, 2006 12:49  
Blogger kris said...

@koen: het siert je dat je Lieven 'in bescherming neemt'

24 april, 2006 13:56  

Een reactie posten

<< Home