zondag, april 16, 2006

Wisselvallig, met plaatselijk een bui.


Helemaal klaar om te gaan lopen, alleen het klimaat doet lastig: stortbui. Toch nog even wachten, misschien dat het stopt met regenen.

De training van gisteren heb ik niet helemaal goed verteerd. Ik zit met stijve spieren. Ze hebben vast een naam: de spieren vooraan in mijn bovenbenen.

En deze morgen - ik ben de tijd maar wat aan het volpraten terwijl ik wacht op zon - deze morgen heeft Paul mijn trainingsschema voor volgende week doorgemaild. Een nieuwigheid: volgende zaterdag bouwt hij voor de allereerste keer lichte tempoversnellingen in.

Volgende week ziet er zo uit: maandag rust, dinsdag een uur lopen in drie blokjes van twintig minuten, woensdag aquajog of hometrainer, donderdag 40 minuten lopen, vrijdag rust, zaterdag groepstraining met tempowissels, zondag rust.

Het regenen is opgehouden.

-update- Weer thuis. De hele tijd last gehad van die stijfheid. Aan het begin van de training ook een tegenpruttelende milt, maar dat beterde. Ondanks de ongemakken toch een klein kwartiertje langer gelopen dan toegestaan want de paasklokken zijn geweest. Ik bedoel dat ik de ene zonde, chocolade eten, met de ander zonde, te lang trainen, probeer te neutraliseren. Ik vrees dat ik op de manier mijn diëtiste én mijn trainer kwaad maak.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Tja, loper of niet, het weer is niet echt vriendelijk te noemen. Levert wel prachtige foto's op. Bij zulke indrukwekkende wolkenformaties moet ik altijd denken aan het eerste bezoek dat vrienden uit Andalucia ooit aan België brachten. Hij, geboren en getogen Cordobees, keek bij het verlaten van het vliegtuig (was toen nog langs de trap tot op het tarmac, zo lang is het geleden) naar de lucht en verbaasde zich over de stapelwolken. Zijn eerste woorden waren: dat bestààt echt! Hij kende zo'n wolken enkel van op schilderijen van (Vlaamse) meesters uit de Gouden Eeuw en dacht dat het fantasie van de kunstschilders was! Sindsdien besef ik dat een altijd strakblauwe lucht toch ook maar saai is :-)
Geniet van je rustdag, hopelijk zonder last van stijve spieren.

17 april, 2006 09:17  
Anonymous Anoniem said...

dag Koen,
net je blog ontdekt. Dit initiatief was me totaal ontgaan maar ik vind het wel intrigerend. Ik ben zelf in december 2005 in functie van mijn gezondheid (mijn BMI was 31 en ik was dus officieel "dik", 90 kilo voor 1m70)beginnen lopen in combinatie met een "dieet" en weeg nu 72 kilo droog aan de haak. Ik loop nu ook vlotjes 5 tot 7 kilometer, 3 keer per week en ga nu opbouwen naar 10 kilometer. Dat jullie in een jaar tijd een marathon gaan lopen vind ik heel straf. Ik hoop dat het jullie lukt en ga zeker jullie vorderingen volgen. Ikzelf heb wat beperktere (en vagere) ambities, eventueel de 20 km van Brussel in 2007 en wie weet een marathon in 2008. Grootste uitdaging voor lopers die hun grenzen willen verleggen is denk ik blessures vermijden. Ik wens je dus een aboluut blessurevrije voorbereiding en superbenen !
Groetjes,
Hans

17 april, 2006 15:36  
Anonymous Anoniem said...

De pijnlijke spieren van je bovenbenen zijn je quadriceps, of in het mooi Nederlands je kniestrekkers.
Het is niet erg dat je af en toe een beetje pijnlijke spieren hebt. No pain, no gain!
Verder: goed bezig Koen, maar wel opletten dat je niet te veel doet.

17 april, 2006 21:29  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad, echt een mooie foto!

17 april, 2006 21:53  
Blogger koen fillet said...

Die foto heb ik niet zelf getrokken maar gewoon van het web geplokken. De bron is skyscapes.info, een Belgische weer- en wolkensite. Ik vind geen naam van een auteur of fotograaf terug. Heb ik nu de netiquette geschonden?

17 april, 2006 23:25  
Anonymous Anoniem said...

Diëtiste kwaad? ... zeker niet als je kan genieten van kleine hoeveelheden chocolade (gedurende een beperkte periode). Ik ben geen onmens!Waar ik wel iets tegen heb is zich de hele dag door volproppen met chocolade (onder het mom van pasen). In de supermarkt duurt pasen al meer dan een maand. Als je dan iedere dag twee minuscule paaseitjes eet kom je aan een extra 3300 kcal en dat wil zeggen dat je een halve kilo minder vet bent verloren gedurende die periode... en mijn doel is om je met een zo scherp mogelijk gewicht aan de start in NY te brengen dus....

18 april, 2006 09:51  

Een reactie posten

<< Home