zondag, mei 28, 2006

20 km door Brussel.

Ik ben als 19258ste over de finish gestrompeld. Gestrompeld, want vanaf kilometer 9 had ik stekende pijn in mijn knie. In mijn goeie knie, niet in de knie waar ik problemen verwachtte. Zoals de oude Multatuli het al zei: Multatuli!

Trouwe lezers van deze blog weten dat ik weinig of niks mag vertellen over de vijf andere Canvas-lopers. Maar wie naar het klassement van de 20 km-site surft en met de juiste zoektermen aan de slag gaat, vindt alles. Dan ken je onze tijden en meteen ook de namen van de deelnemers. Niet doen hé. Staatsgeheim.

Annemie Peeters is behouden aangekomen, maar wat echt straf is: haar twaalfjarige Max ook. Mijn felicitaties. Ook de moeder van mijn petekind nog even in de bloemetjes zetten. Geert liep de 20 km in 1:50:52. Respect.

Ik ga nu horizontaal. Morgen meer.

31 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een dikke proficiat, Koen! In 6 maanden tijd van 0 naar 20 km, chapeau. Spijtig dat het hier en daar met wat moeilijkheden is/was (je gekende knieproblemen - hopelijk niet te ernstigs), maar ge hebt het ondertussen toch maar gedaan...

28 mei, 2006 21:53  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat Koen, je tijd speelt geen rol, je haalde het gewoon op karakter!!! 'k Heb je gezien net voor de start (compassie met je ... al die belangstelling :-))
Toch inderdaad sterk van je wat je tot nu gepresteerd hebt, chapeau!!!

28 mei, 2006 22:14  
Blogger Geert De Cubber said...

Geweldige prestatie, Koen!
Je hebt het toch maar gedaan. Het beste met de knie.

28 mei, 2006 22:19  
Anonymous Anoniem said...

Knap gedaan, Koen!
En weet je... van 20km naar 42km is minder moeilijk dan van 0km naar pakweg 5km. Morgen en overmorgen dus lekker uitrusten en daarna jog je met twee vingers in de neus. :-)

28 mei, 2006 22:24  
Blogger Mike said...

Proficiat. De hoeveelste je bent of welke tijd je ook loopt is van geen tel. Zolang je maar beweegt. En als je die 20 of 42 uitloopt, smaakt de 'overwinning' nog zo zoet.

28 mei, 2006 22:27  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat Koen!

Het was ook mijn eerste deelname, weet een beetje hoe fier je bent ;)

Trees
nr 17530

28 mei, 2006 22:28  
Blogger Bert said...

Profciat Koen!!!
En bij uitbreiding aan alle lopers van "C.".
Jullie zijn blijkbaar in zéér goede handen, maar wie durft daar over twijfelen?

grz.

28 mei, 2006 22:32  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat Koen (en bij deze ook Annemie en haar zoon...)
Geniet verder van de geleverde prestatie en veel sterkte verder in de voorbereiding op NY.

28 mei, 2006 23:08  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb Koen gezien bij de aankomst en hem persoonlijk gefeliciteerd met zijn eerste 20 km. Goed gedaan Koen! Je zag er nog fris uit, na 20 km! (In tegenstelling tot ikzelve die compleet in de lappenmand lig nu)
(Lien met de rode muts)

28 mei, 2006 23:11  
Anonymous Anoniem said...

Van harte proficiat Koen. Ik liep, als 50-plusser, vorig jaar mijn eerste 20 km. Ik ben dan blijven lopen en heb op 6 nov. 2005 de marathon van Athene uitgelopen. Als ik dat kan, jij zeker!! En inderdaad: tijd speelt absoluut geen rol.

Jan Van de Broeck

28 mei, 2006 23:12  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb je ook gezien aan de start,onderweg naar mijn box.Toen moest het nog gebeuren. Ik heb een perfecte wedstrijd gelopen. En ik heb mijn bekenden onmiddelijk opgezocht waaronder, ik beken ook jij. Proficiat, als je dit kan, kan je ook NY.
Brussel is zwaar en daar kan je nu over mee spreken. NY is een makkie, begin eraan in je hoofd. Zo doen wij het ook. Wij lopen in Firenze( 26-11) voor een goed doel,vraag maar eens aan je radio collega Katelijne Van Heukelom. All the best en niet teveel pijntjes voelen...

28 mei, 2006 23:54  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat verdekke, en pas op voor je knietjes als je straks rechtstaat na 2 uur "de wilde gercuhten"

28 mei, 2006 23:55  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat aan alle canvaslopers! Dat zijn nog behoorlijke tijden voor ex-onsportievelingen, en dat op 6 maand, chapeau!
Ik ben nu wel benieuwd naar de bijhorende beelden ;-)

29 mei, 2006 01:10  
Anonymous Anoniem said...

Nog even dit: ik dacht dat de leeftijdsgrens voor een halve marathon 16 jaar was? Dit vanwege de grote belasting op de gewrichten e.a. blessures. Het lijkt me niet zo verstandig een kind van 12 zo'n afstand te laten rennen. Toen mijn zoon op atletiek zat mocht hij maximum 10km-wedstrijden meedoen.

29 mei, 2006 02:10  
Blogger David aka Letman said...

Proficiat Koen, goed gedaan! Hopelijk komt het snel goed met die knie.

29 mei, 2006 08:55  
Anonymous Anoniem said...

wow Koen, je hebt het toch maar gedaan hé! Op enkele maanden tijd van nul naar twintig kilometer, dat doet niet iedereen je zomaar na hoor! Jammer van die kniepijn, hopelijk is het niets ernstigs. Die hellingen in de tunnels kunnen wel voor overbelasting zorgen voor de knietjes.

29 mei, 2006 09:24  
Blogger David aka Letman said...

Koen, ik vond ook dit artikel terug:
http://admin.brusselsnieuws.be/site/rubrieken/1091100528/page.htm?newsID=1148478660

29 mei, 2006 10:39  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat Koen! Het was een mooie dag. Nagenieten en de knie goed soigneren zou ik zeggen.
Greetz,
woudloper TCRunning.

29 mei, 2006 11:44  
Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd Koen. Had je je dit ooit kunnen voorstellen een jaar geleden, nee toch? Het dwingt toch respect af voor alle lopers, nietwaar. Hopelijk heb je nu geen schrik voor wat je nog te wachten staat. Nog veel moed voor de verdere voorbereiding.
Loperman Koen

29 mei, 2006 11:52  
Blogger P_eter said...

Koen, veel success met de verdere voorbereiding, maar geef die knie toch een beetje rust. Ikzelf had ook het gevoel dat mijn scheenbeen een beetje pijn deed woensdag en heb dan onmiddellijk besloten niet meer te lopen tot zondag. Het resultaat was een geweldige 20 km en een beetje zonnebrand. Maar voor alle deelnemers, het is toch een geweldig gevoel die finish te bereiken. Alleen val ik nu in een klein dipje, ben op zoek naar een interessante halve marathon in september. Tips?

29 mei, 2006 12:26  
Anonymous Anoniem said...

aan pieter van twee berichtjes hierboven: op de kustmarathon (30 september) kan je ook een halve marathon of een ekiden lopen, met altijd de wind in de rug en zonder lastige tunneltjes en valsplat gedurende enkele kilometers zoals gisteren in brussel.

29 mei, 2006 13:24  
Anonymous Anoniem said...

beste koen,
fantastisch gedaan, ik ken het gevoel, bij mij was het de ladies run in A. (5 km!), ben net voor de ambulance kunnen blijven, maar toch trots dat het me gelukt is! ga zo door!

29 mei, 2006 13:48  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat, maarre....?

Misschien een beetje jaloers, maar ik weet niet of jouw loopinstap wel zo verantwoord is.
Ik lees als beginnende loper met veel plezier je weblog (en was al eerder een trouwe radiofan) maar nu hou ik toch een beetje mijn hart vast.
Oké, je longen en je hart kunnen zich snel aanpassen, maar de pees-, spier- en gewrichtsbandwinkel doet dat veel langzamer -of niet-.

Het is allerminst de bedoeling (meer dan de) de helft van je eerste 20km-loop te strompelen. Het idee dat je het risico loopt je 'goede' knie op te offeren voor je 'slechte' knie, ruikt naar zelfdestructie.
Dat kan niet verantwoord zijn en dat dat top dreamteam van coaches en sportdoktors jou daarvan niet afhoudt is schandalig!
Het bewegingsapparaat van ex-couchpotatoes (met overgewicht)als jij en ik heeft gewoon een paar jaar ervaring nodig om aan dit soort prestaties te kunnen wennen.

Als dit slecht afloopt hoop ik niet dat je invaliteit overslaat op je hersens en stembanden!

29 mei, 2006 14:21  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Stik jaloers op jouw prestatie! ´k Heb zelf verstek moeten laten gaan door een aanval van bronchitis.

Aangaande de persoon die neergevallen was voor de finish - dit berichtje gevonden op het net:
Eén man haalde de finish niet. Hij zakte in elkaar op enkele meters van de eindstreep en overleed.
Een 28-jarige jongeman uit Florentville zakte in elkaar op 150 meter van de finish. De hulpdiensten probeerden hem nog te reanimeren, maar tevergeefs.

Triestig...

29 mei, 2006 14:45  
Anonymous Anoniem said...

Whatever it may be worth : fantastisch gelopen met een sterk uithoudingsvermogen ! Congratzz ! ( niet ? )

29 mei, 2006 15:09  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat Koen, alle finishers zijn winnaars. Ik was er voor de eerste keer bij, en het geeft een fantastisch gevoel, om van na te genieten. Ik keek uit naar jou en je 'experimentele' groep, maar onze paden kruisten elkaar niet... Misschien had je het ook wel liever 'anoniem' afgehaspeld. Een goede recuperatie en... verder opbouwen !

29 mei, 2006 15:25  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat, Koen met je knappe prestatie : van 0 naar 20 km is al gelukt.
Nu nog van 20 naar 42 km, da 's wel een ander paar mouwen, maar met een verantwoord trainingsschema en flink wat karakter ga je daar beslist in slagen.
Doe zo verder !

29 mei, 2006 20:59  
Anonymous Anoniem said...

Hoi koen, ik ben Max, de twaalfjarige zoon van Annemie Peeters. Maak je geen zorgen om mijn gewrichten, ik voel niks.
Bedankt voor de felicitaties op je blog. Ook gefeliciteerd trouwens, jij was sneller!! Max

29 mei, 2006 21:14  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat mr. Fillet!! Gisteren was ik in Brussel en zag alle lopers aankomen (waaronder ook u). De sfeer en ambiance was zooo fantastisch dat ik (fervent en overtuigd niet-loper) volgend jaar zou willen meedoen... Enige ambitie voor mogelijke herhaling? Kwestie van beetje stimulans en voorbeeld te zijn voor mij :D!

Mijn tante liep het trouwens in 1h.42' Ik veronderstel dat ik dat nét niet haal tegen volgend jaar...

29 mei, 2006 22:07  
Blogger koen fillet said...

Jij mag Koen zeggen, Hannah e.

29 mei, 2006 22:09  
Anonymous Anoniem said...

Dankjewel Koen! Dan is het natuurljk ook gewoon Hannah, hé. Ik heb een te-beleefd-zijn probleempje. Ik blijf iedereen met meneer/mevrouw aanspreken.

Nogmaals een dikke proficiat en laat dit een fantastische stimulans zijn voor de 42...

30 mei, 2006 22:31  

Een reactie posten

<< Home