donderdag, mei 04, 2006

Pole pole.

Kalmpjes aan, dat was Pauls wijze raad toen ik na de vorige training met een pijnlijke knie thuis kwam. Ik hoef deze week niet te fitnessen zodat mijn benen kunnen recupereren en de training van vandaag mag wat korter. Een half uur inplaats van drie kwartier. Als de pijn terugkeert: onmiddellijk stoppen.


De pijn bleef weg, ik liep dat half uur dus uit. Gelukkig, want het is nog maar 23 keer slapen tot aan de 20km van Brussel. Als ik nu een overbelaste knie krijg kan ik het wel vergeten.

Die knie deed netjes wat ze moest doen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik comfortabel heb gelopen. Ik denk dat een ervaren hartslagcurvelezer het aan de rode lijn kan zien: mijn hart ging alsmaar sneller kloppen. Als je makkelijk loopt moet ze netjes tussen de 130 en de 150 blijven.

Het zal de warmte wel zijn. Die ligt me niet, ik ben een slechtweerloper. Een wintermens. Tegen de kou kan je je beschermen, tegen de warmte niet. Ik kies altijd de schaduwkant van de straat, zuidelijker dan Bordeaux ga ik niet op vakantie. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat 28 mei een grijze, sombere dag wordt.

7 Comments:

Blogger David aka Letman said...

In verband met de warmte kan ik je zeker volgen Koen. Ik hoop heimelijk ook op een koele dag voor de 20 km van Brussel.

05 mei, 2006 07:43  
Anonymous Anoniem said...

volkomen mee eens,vorig jaar was het verschrikkelijk warm bij de 20km en de mensen die ik kende kwamen allemaal steevast een kwartier later binnen dan verwacht/al gelopen

05 mei, 2006 09:47  
Anonymous Anoniem said...

Onlangs in de "tabel van Mendelejev" 4 zwaargewichten op visite. Je hebt die aflevering waarschijnlijk wel gezien ? Anyway, Ben Crabbé moest jou niet (meer) opbellen, aangezien je al heel wat afgevallen bent met al dat lopen, niet ?

05 mei, 2006 09:53  
Anonymous Anoniem said...

geen sombere gedachten, koen. een langeafstandsloper moet blaken van zelfvertrouwen. tijdens zomer en winter. bij nacht en ontij. er steeds voor gaan, en niet "trunten" zoals mijn moeder steeds zei toen ik de 'beer'put moest uitkuisen ;-)
greetz. marc

05 mei, 2006 16:33  
Blogger Marrek O'Polo said...

wat je reisbestemmingen betreft: niet zuidelijker dan bordeaux ?!
new york ligt op dezelfde hoogte als madrid ... !!!!???
veel succes tijdens je "indian summer"!
dit mag je toch niet verhinderen om gewoon door te gaan !!

07 mei, 2006 22:49  
Blogger koen fillet said...

@Marrek. Eék! Is dat echt? Gelukkig is 5 november herfst.

07 mei, 2006 23:09  
Anonymous Anoniem said...

Hey Koen,
Ik had vorige week ook last van mijn knie en kreeg wijze raad van Peter uit Amsterdam....en geloof me...het hielp.
Kook groene koolbladen. Leg ze op je knie en pak je knie goed in met bladen en al. Ik sliep er een nachtje mee en 's morgens was de pijn weg.
Naar het schijnt een oude remedie.
Ook mierikswortel schijnt goed te zijn.
Groetjes,
Joke

07 mei, 2006 23:23  

Een reactie posten

<< Home