zondag, juli 23, 2006

2u58min - 69,7 km.


Zomaar wat rondfietsen tot je twee uur in het zadel hebt gezeten is geen goeie strategie, heb ik gemerkt. Beter is een doel uit te kiezen en daar naartoe te rijden. Mijn doel was, ha, Doel. En verder eventueel, want ik leefde in de veronderstelling dat Doel niet zover van Rupelmonde ligt. Fout. De gemeente Beveren - Doel is daar een deelgemeente van - blijkt immens groot. En er liggen een paar havendokken in de weg waar je rond moet. Na een uur stond ik naast de koeltorens.

Het plan was twee uur fietsen, al mocht de rit best wat uitlopen want ik heb een hele week gelanterfant en genikst. Ik weet niet zeker of ik me dat in deze fase van de marathonvoorbereiding nog kan veroorloven. Over drie maanden zijn we zover. Honderdenvier dagen nog en dan New York. Dat is zéér binnenkort.


Het voordeel van fietsen zonder fietskaart is dat je verdwaalt. Zo werd het een training van drie uur. Aan een flinke hartslag, ik kwam steendood thuis.

Ik weet niet wat u ervan denkt, maar ik vind de hartslagcurve van zo'n lange training niet echt een esthetisch genoegen. Ik heb wat zitten knoeien met de schaalverdeling, maar properkes en overzichtelijk is het niet geworden. Blauw is snelheid, rood is hartslag. Na 2u30' schiet mijn hart naar 220, ik neem aan dat dat een meetfout is. Of zou je dat ozonalarm toch ernstig moeten nemen?

9 Comments:

Blogger koen fillet said...

Vandaar dat ik denk dat het een meetfout is, Tinne. Anders zat ik hier niet vrolijk te tikken.

23 juli, 2006 20:55  
Anonymous Anoniem said...

Het zal wel een meetfout zijn, of je moest per ongeluk de Ventoux opgereden zijn op dat moment, maar aangezien de snelheid op datzelfde punt tamelijk hoog lag, betwijfel ik of dat een verklaring is. Het zal wel een meetfout zijn. PS: welke hartslagmeter gebruik je? En wat was de prijs?

23 juli, 2006 22:55  
Anonymous Anoniem said...

104 dagen voor de marathon nog een week niksen is natuurlijk niet zo goed, maar dat hangt dan ook weer af van persoon tot persoon en de omstandigheden.

Ik loop zelf ook mee in New York, en ben me daarvoor nog lang niet specifiek aan het voorbereiden.

Ik loop dan wel mijn kilometers, maar vooral om basissnelheid aan te scherpen. Met de zware duurlopen (boven de 25 km) wacht ik toch nog even.

Ach, soms heb je mentaal gewoon zo'n pauze nodig. En dan moet je je daar niet schuldig over voelen.

24 juli, 2006 00:00  
Anonymous Anoniem said...

de rust van de laatste dagen is zeker niet slecht, maar ik zou toch nie nog zo'n weekje houden...
die fietstraining ziet er dan weer wel zeer goed uit! lekker lang, goeie hartslag ;) dat is zker een goede marathontraining

24 juli, 2006 11:35  
Anonymous Anoniem said...

Koen ,

wees gerust , kijk eens hier ...

http://www.polar-nederland.nl/polar/checklist.html

vooral dit stukje :
Zijn de hartslagwaarden abnormaal hoog? Controleer dan of er geen storingsbronnen in de buurt zijn, zoals televisies, computers, draadloze telefoons, auto's, hoogspanningskabels of elektronische fitnessapparatuur.
Controleer of er geen andere hartslagmetergebruikers binnen een meter van jou zijn. Heb je een gecodeerde borstband, dan heb je geen last van storing door andere gebruikers.

groeten ,

en succes bij de training !

Marc

24 juli, 2006 13:33  
Anonymous Anoniem said...

ps : ik denk niet dat het een televisie zal geweest zijn :-)

24 juli, 2006 13:37  
Anonymous Anoniem said...

de kaart met alle fietsknooppunten erop is alleszins een aanrader. Kan je direct meten hoeveel afstand je doet en het gaat over vrij rustige wegen. Ik fiets via die knooppunten soms naar mijn werk in Antwerpen (ik woon en Bornem).

25 juli, 2006 10:05  
Blogger koen fillet said...

Die knooppunten zijn inderdaad een gemak, An.

25 juli, 2006 18:47  
Anonymous Anoniem said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

16 augustus, 2006 04:31  

Een reactie posten

<< Home