woensdag, september 20, 2006

Google awoe


Pieter Baert, van Pietel, en van Monumentenstrijd, is in Wilde Geruchten komen uitleggen waarom hij bang is van Google. Ik vond dat hij dat uitstekend deed. Meteen gevraagd of hij geen rubriekje wil doen.

Eigenlijk is dat geen goed moment, zo tijdens de uitzending terwijl er een plaat loopt. Dan is er geen tijd om uitgebreid plannen te smeden. We gaan het er nog eens over hebben bij een koffie in de plantentuin. Ja, we hebben een plantentuin bij de VRT.

Ondertussen blijkt dat niet iedereen even enthousiast was over wat Pietel vertelde. Google is niet slechter dan zijn concurrenten, beweert ene Pascal Beyens. Dat blijkt niet de Pascal Beyens te zijn die mij in de lagere school het bloed van onder de nagels heeft gepest.

Labels: ,

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Oei, we zijn benieuwd hoe Koen zich heeft laten doen in de lagere school.
Koen lijkt toch een kerel uit 1 stuk die niet op mondje gevallen is.
Wat zou het kunnen geweest zijn. Wie A zegt, moet....

Er een keer over kunnen klappen, kan voor een grote opluchting zorgen :-)

20 september, 2006 22:15  
Blogger kris said...

een heel oude regel: je krijgt niks voor niks. Sta me toe dat ik het zeg, maar eigenlijk ben jij en Pietel zoals zovelen verleid door de grote 'GRATIS' capaciteit van Gmail, de vele interessante 'GRATIS' hulpprogramma's etc ... het kleinste kind weet dat daar iets aan vast hangt(reclame bvb) grote mensen niet?. hallo wakker worden!

ps: waar ik zowaar de pest aan heb zijn mensen die eerst-zonder het goed te kennen- dingen ophemelen en gebruiken om het dan enige tijd later genadeloos te kelderen, zoals vandaag bijna gebeurde. wat zou hiervan het evolutionair voordeel zijn?

20 september, 2006 22:24  
Blogger koen fillet said...

Waarom heb je daar zo de pest aan, Kris. Dat heet "tot inzicht komen", schoon toch?

20 september, 2006 22:27  
Blogger kris said...

het 'tot inzicht komen' is héél mooi... dat klikmoment, aha ik snap het, begrijp het, 'k heb het door! joepie...

20 september, 2006 22:44  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb vooral de indruk dat het in is om google te bashen tegenwoordig. Vroeger hemelde iedereen google op en nu is het mode om het af te breken. Met alle respect voor Pietel, maar ik zie niet in wat er verkeerd is met Google. En als je het niet wilt gebruik, doe het dan niet, maar loop niet de hele tijd erover te klagen.

21 september, 2006 07:35  
Blogger Pietel said...

@ kris: zoals gezegd in de uitzending gebruik ik gmail nog steeds omdat ik geen beter alternatief vind. Hetzelfde met google calendar.

Ik heb ook zo geen probleem met gmail op zich, maar met de dominantie van google op verschillende vlakken en het bijna-monopolie op zoekmachine en on-line advertentie.

@ Johan: Google onthoudt veel informatie over mij. Ik moet er op vertrouwen dat zij die niet misbruiken. Wanneer zij juridisch gedwongen deze informatie vrij te geven ben ik gesjareld.

Daarnaast is het net omdat google zo de hemel in geprezen werd, dat de laatste ontwikkelen zo zwaar doorwegen. Mijn motto blijft: google is uw vriend niet en jij hoeft die van hen niet te zijn om hun diensten te gebruiken.

Mijn advies: blijf kritisch en spreid uw internetdiensten over verschillende leveranciers. (niet enkel Microsoft of Google)

21 september, 2006 09:18  
Anonymous Anoniem said...

Als Google gedwongen wordt door de Amerikaanse overheid om gegevens vrij te geven dan ligt de schuld volgens mij niet bij Google.

Zoals Le Soir, gratis Google Analytics gebruiken en dan mekkeren opdat Google gegevens van hen heeft ...

Google is 1 vd beste dingen die de laatste jaren ontstaan is.

21 september, 2006 12:45  
Blogger deInternetMarketeer said...

Mijn advies : weet waarover je praat

21 september, 2006 12:46  
Blogger kris said...

@pieter het is me uiteraard niet om google alleen te doen; ik ben er niet voor of tegen. Waar ik het moeilijk mee heb is dat men eerst alle mogelijke moeite doet om computers over de hele wereld elkaar te verbinden om dan vast te stellen dat anderen ongewenst mee kijken en archiveren. tja, wat had je dan wel gedacht? Orwell had het al door zelfs voor Von Neumann zijn eerste exemplaar bouwde. Toch enen slimmen.

21 september, 2006 23:47  
Anonymous Anoniem said...

Het item is wel nog te beluisteren.
Surf naar www.radio1.be/wildegeruchten

klik ik in de linkerbalk op 'voorbije uitzendingen - beluister ze hier'

Je vindt het interview terug onder woensdag 20 september, deel2.

22 september, 2006 14:13  
Anonymous Anoniem said...

@ pietel: Wat heb je te verbergen misschien??
Dit is toch wel een schoon voorbeeld: "van een scheet een donderslag maken".
Bijna monopolie op de zoekmachine?? En dan?
Is toch altijd hetzelfde: vanaf er iets/iemand te veel succes heeft komen er dergelijke reacties.

25 september, 2006 10:38  

Een reactie posten

<< Home