woensdag, september 13, 2006

Kussende mannen

Kussen wij eigenlijk? Willem Wallyn twijfelde even. Hij was deze morgen te gast in Wilde Geruchten en wist niet goed of hij mij een hand zou geven dan wel een flinke knuffel.

Jongetjes kussen zolang ze kind zijn. Daarna kwam een tijd dat ik alleen mijn vader nog kuste. Qua mannen bedoel ik. Maar tegenwoordig is het ingewikkelder. Kussen of niet kussen, in een fractie van seconden moet je beslissen en vaak is het een probleem.

Er zijn een paar mannen die ik kus. Maar als ik overloop wie, zie ik geen logica. Het heeft zeker met genegenheid te maken. Ik kus alleen mannen die me dierbaar zijn. Maar mijn allerbeste vriend Jan kus ik dan weer niet. Er moeten nog parameters zijn.

Het heeft ook met beroepsgroepen te maken. Patrick Riguelle, Pieter-Jan Desmet, Bert Embrechts, allemaal kusser én muzikant. Die zijn daar makkelijk in. Maar Jan Hautekiet kussen? Never. Uiteraard niet op het werk, maar ook niet als ik hem in zijn pianistieke hoedanigheid tegenkom.

Collega's kus ik niet. Ook de vrouwen niet. We geven elkaar zelfs geen hand als we 's ochtends de redactie binnenlopen, wel een oprechte goeiemorgen. Bij de RTBF is dat heel anders.

Sven Speybrouck krijgt wél een kus, maar dat is tamelijk recent. Zolang we samenwerkten hielden we wat meer afstand. Misschien zit Wim Helsen daar voor iets tussen, ook een kusser. Wim, Sven en ik komen elkaar geregeld tegen en Wim kust. Tja, dan konden Sven en ik niet achterblijven. Sindsdien dus.

Wat betreft Willem Wallyn: het werd een kus. Jan stond erbij en vertoonde geen tekenen van jaloezie.

Labels: ,

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

maar hoe is het nu met je knie ? hopelijk wat beter ???

13 september, 2006 21:40  
Anonymous Anoniem said...

Ajakkes, niets voor mij, mannen kussen. Maar het geeft wel een kijk op de ervaringen van vrouwen die een ongeschoren man (genre foto van Tom Boonen) moeten kussen...

13 september, 2006 21:40  
Blogger Heleen said...

@Ellen, helemaal mijn gedacht, dit zijn afleidings technieken
Hoe is het met de marathon Koen?

13 september, 2006 22:33  
Blogger koen fillet said...

@Heleen en Ellen. Ik heb even gescrolld en inderdaad, het is lang geleden dat ik nog eens terzake heb geblogd. Het gaat goed met de marathon, dankje. Gisteren heb ik de eerste aflevering bekeken. Moeilijk om afstand te nemen en een objectief oordeel te vellen, maar ik denk dat ik niet ver benevens de waarheid zit met: goed gewerkt van Joris en Berten, respectievelijk regisseur en scenarist bij Overleven.

Maar allicht is dat niet wat jullie willen weten. Ik train nog altijd met pijn. Mogen moet ik een scan laten nemen van mijn linkerknie. Dan zal blijken wat er precies aan de hand is met mijn meniscus.

13 september, 2006 23:21  
Anonymous Anoniem said...

Als je familie in Wallonië en Frankrijk hebt , is het eerst wel een beetje raar om mannen te kussen; maar na een tijdje went het wel. Sterkte!
Het leukste is in Wallonië de jonge meisje die elkaar een kus geven; maar de kunst is om dat op een nonchalante manier te doen net alsof het je niet echt interesseert. Boeiend showspel, echte kunst vind ik dat.
Ik vraag me af: zou je het verschil merken in Brussel? FR leerlingen kussen elkaar en VL lln niet?

13 september, 2006 23:27  
Anonymous Anoniem said...

Ah, dat Bert Embrechts ook mannen kust, dat wist ik niet. Maar kijk naar Axl Peleman, die kust ook 'iedereen'. Toen ik hem voor't eerst zag bij mijn eerste basles, gaf hij mij ook meteen een kus. En toen kende ik hem van toeten noch blazen. 'k Denk dat het inderdaad vooral te maken heeft met de persoon die kust, meer dan met de persoon die (al dan niet) gekust wordt.

14 september, 2006 14:24  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb school gelopen in Brussel, Nederlandstalig onderwijs, dagkaart.
Brusselse jongeren kussen, of ze nu Nederlandstalig zijn of niet. Ik heb mn vrienden trouwens altijd gekust, en ja, ook nadat ze wisten dat ik op jongens viel.
Aan wat ligt het, tja?...ik vind Vlaamse jongeren nogal bekrompen reageren als ze zien hoe mannen elkaar "gedag" kussen. Een beetje de mentaliteit van doe maar normaal, val maar niet te veel op, we zijn zo al onnozel genoeg...

14 september, 2006 19:40  
Blogger kris said...

Er word bij je RTBF collega's inderdaad heel wat afgekust, ik kan er van meespreken maarre wat ik me afvroeg, zou Gerda (Den Dooven) veel Franse mannen gekust hebben? of is dat maar een wild gerucht?

14 september, 2006 23:18  
Blogger kris said...

iets van een van je vorige posts: macbooks verbruiken duidelijk meer dan hun pc-laptop broeders. Blijkt dat dit vooral door de processor en de harde schijf komt, vraag me niet waarom. Wat ik wel weet is dat als het meer verbruikt er meer warmte ontwikkeld wordt, want uiteindelijk wordt quasi al de geconsumeerde energie in hitte omgezet. Dat is een algemeen geldende natuurwet, ook voor Mac

14 september, 2006 23:41  

Een reactie posten

<< Home