zondag, december 17, 2006

Herstart

Vandaag heb ik mijn loopschoenen weer aangetrokken. Die stonden sinds 6 september werkloos in de kast. Naar mijn Polar heb ik even moet zoeken. Hij bleek netjes op zijn plaats te liggen, typisch dat ik pas in laatste instantie daar ging zoeken. En dan naar buiten, een beetje stiekem, mijn huisgenoten sliepen nog.

Heerlijk. Een kwartiertje stelt niks voor, mijn tempo lag zeer laag, ik was gefocust op het gevoel in mijn knie en toch heb ik ervan genoten. Nog nog nog. Het batterijtje van mijn hartslagmeter blijkt drie maanden niksend leeggelopen te zijn, ik weet dus niet precies hoe mijn lijf reageerde. Maar het gevoel zei: alles in orde.

En nu niet overhaasten, geen doelen stellen. De twintig kilometer van Brussel is geen must. Die 42 km zijn een droom, maar het lijkt me niet verstandig om er een timing aan vast te hangen. Lopen om te lopen, meer moet dat niet zijn.

Labels: ,

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Fantastisch Koen! Fijn dat je van jezelf weer mag. Ik deel je gevoel. Lekker genieten. Doe ik ook. Tuurlijk, straks weer je vorderingen volgen. Maar bovenal, genieten. Ik voel met je mee man, sinds sept. niet meer gelopen. Het is niet niks. Maar voor jouw goede doel. Oh nee, dat is er nog niet. Mijn 1e doel is 10km. Dat is nog wat bescheidener. In ieder geval Koen, gogogo zet um op!

17 december, 2006 15:53  
Blogger Riet said...

Ik weet eigenlijk niet eens hoe ver of hoe lang ik loop. Het is gewoon zalig om uit te waaien en volledig tot rust te komen tijdens het lopen. Schema's, doelen en hartslagen houd ik niet bij, ik laat mijn gedachten liever vrij tijdens het lopen.
Dus ja, lopen om te lopen, meer moet dat niet zijn.Ik vind dat goed gezegd!

17 december, 2006 16:32  
Anonymous Anoniem said...

Dat je pas als laatste mogelijkheid op de normale plaats ging kijken heeft ongetwijfeld met een stevige portie zelfkennis te maken ?

17 december, 2006 17:00  
Blogger Mike said...

Wecome back in runners land !!!

17 december, 2006 19:33  
Blogger Unknown said...

Batterijtje uit Polar kan je laten vervangen in Dendermonde.
Polar Service Center & helpdesk
Vriesenrot 3
IZ Hoogveld - Zone B
9200 Dendermonde
Als je een half uurtje kan wachten, wordt het direct vervangen.

Keep on running

17 december, 2006 20:14  
Anonymous Anoniem said...

Helaba sportman,
Ik deed net hetzelfde vanmorgend en viel toen ik in een putje liep. Het putje bracht m'n lichaam aan het wankelen en poef, op m'n achterste...mijn staartbeentje...oei, net of er een vlecht in werd gedraaid. Als een kronkelworm naar huis gedraaid en daar een manier gezocht om te overleven. Ja, na enkele uren wist ik terug wat mens zijn was. Morgen probeer ik het opnieuw maar zet misschien beter m'n bril op!
Succes met je nieuwe start,
Egni

17 december, 2006 20:47  
Anonymous Anoniem said...

Allee Koen succes ermee, l'art pour l'art, nee, lopen om te lopen.
Sport is anders wel gezond hé. Ben met mijn vrouw gaan fietsen. Vrouw fietst enorm veel (o.a. naar haar werk), maar toch gevallen en... bekken gebroken. Sneu.
(Hard)lopen misschien toch veiliger dan fietsen.

17 december, 2006 20:57  
Anonymous Anoniem said...

Schitterend!!!

18 december, 2006 00:03  
Blogger Jonas said...

Het is echt fantastisch Koen dat je weer aan het lopen bent gegaan. Geloof in jezelf, hou vol en ik hoop van ganser harte dat je ooit die ultieme marathondroom mag waarmaken.

18 december, 2006 00:35  
Anonymous Anoniem said...

'Het geluk is gemaakt van heel veel droom en een beetje werkelijkheid. R.de Masny '

18 december, 2006 07:32  
Anonymous Anoniem said...

Fijn dat je weer kan lopen!
Ik laat mijn batterijtje gewoon vervangen bij een juwelier, dat duurt maar 5'.

18 december, 2006 10:31  
Blogger Tjoff said...

Flink Koen! Flink!
Rustig opbouwen zou ik zo zeggen.

18 december, 2006 10:48  
Anonymous Anoniem said...

Waarom doe je niet de Ten Miles van 't Stad? Vlakbij en best fun. En het is 4km minder dan Brussel, het is op zondag 22 april. Dat zou best haalbaar kunnen.

http://www.sport.be/running/ing/2006/nl/

De konijnepijp 2x dan moet je wel een tandje bijsteken... telkens een kilometertje omhoog :)

18 december, 2006 14:28  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad Koen, meer moet dat niet zijn :-)

18 december, 2006 16:35  
Blogger Jogginggirl said...

Blij voor jou dat je de draad weer kan oppakken, zonder dat er hard aan getrokken moet worden ! Een beetje druk kan geen kwaad wellicht, maar daar heb je dan je huisgenoten voor... De 'goegemeente' (= jan publiek)zal 't wel lezen met den tijd...

18 december, 2006 19:47  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Koen,


ik kwam op je blog terecht via Bewa. Ik lees nu dat je opnieuw de loopschoenen aaantrekt, alsmede je Polar. Nu heb ik vernomen op www.intermactivity.be dat jij een Mac gebruiker bent.

Laad jij je Polar gegevens op naar je Mac? Of heb je daar nog niet aan gedacht? Mocht het je intersseren, kijk even op mijn website. Ik geef er uitleg over software voor sportieve Polar & Mac gebruikers.

Vriendelijke groeten van een Groen-Zwarte Bruggeling (Hans)

www.i-mac.be

21 december, 2006 04:51  
Anonymous Anoniem said...

een tijdje niet meer komen kijken
en wat lees ik nu ?
geweldig dat je weer begonnen bent ! Veel loopplezier.

21 december, 2006 20:23  

Een reactie posten

<< Home