vrijdag, december 01, 2006

Sociale controle


Ik word in de gaten gehouden. Een voorbeeld van voor NY: in het station van Mechelen draai ik een wafel uit de automaat. Iemand tikt me op de schouder en vraagt zich luidop af of wafels wel passen in een marathondieet. Vriendelijk hoor, maar toch. Je voelt je bekeken.

En vandaag ga ik me in de stad wagen. Ik bereid me voor op mensen die me zullen vragen of dat wel mag als je ziekteverlof hebt. Ja dat mag. Ik ben trouwens niet ik, ik ben Sinterklaas die zich in ik heeft vermomd. Sinterklaas voelt namelijk zijn deadline naderen, knie of geen knie.

Labels:

7 Comments:

Blogger Tjoff said...

Het BV-schap eist zo nu en dan zijn/haar tol. En Sinterklaas, zeg eens, zijn er dit jaar stoute kinderen?

01 december, 2006 10:53  
Anonymous Anoniem said...

Het is toch àl te gek dat je je zou moeten verantwoorden voor alles wat je eet of doet! Hebben die moraalridders/betweters/bigbrothers niks beters te doen? Tsss...

01 december, 2006 13:28  
Anonymous Anoniem said...

Sinterklaas ,

ge moet uw reflexen oefenen ... dan heeft ie volgende keer de wafel in zijn wafel voordat ie uitgesproken is :-)
Of moet ie zitten wachten totdat er iemand een geldstuk in de automaat werpt om er terug uit te geraken ...

Marc

01 december, 2006 14:41  
Anonymous Anoniem said...

@koen
weet dat hoge bomen veel te veel wind vangen
als ze je kennen zowel van stem of van gezicht wordt je geviseerd
trouwens je moet maar zeggen dat je een goede en strenge kinesist hebt en dat je moet buitenwandelen om je revalidatie te bespoedigen
en dan nog
als je altijd betaald hebt voor de ziekteverzekering is het maar normaal dat je er iets voor terugkrijgt
ikzelf ben ook verzekerd maar ik krijg niks als ik geen volle maand thuis ben of niet werk
daar ben je zelfstandig voor
LAAT het niet aan je hart komen
allez koen ik hoor spijt in je woorden dat mag niet
LV

01 december, 2006 16:09  
Anonymous Anoniem said...

traaag wandelen koen
de sint is ook al een beetje van leeftijd t'zal niet opvallen
en als je een beetje mankt ARTROSE ARTROSE op die leeftijd

01 december, 2006 16:35  
Anonymous Anoniem said...

Buiehk, een wafel draaien uit een automaat en dan nog in Mechelen, in 't station vermoedelijk! Dat is durven.
Nu je even jezelf niet bent mag je zoveel wafels draaien als je kan. Maak er dan lekkere zoete zelfgemaakte met hulp van je zwarte pieten en pietjes. Is dat het vrouwelijke van pieten of is het pietekes?
Voor mij graag ene met poedersuiker want ik ben braaf geweest. Een kriekske mag er ook bij.
Prettige wandeling,
Egni

02 december, 2006 01:14  
Blogger koen fillet said...

@Egni. Ik weet nog lekkere bweikes. Neuzekes, spekken, mariakes, heksenhyl, tomaat met bruine suiker. En sitrik, dat is bweikes waarvan ik niet weet hoe je het moet schrijven.

02 december, 2006 09:59  

Een reactie posten

<< Home