dinsdag, januari 16, 2007

Biep biep

Grote infovergadering over de nieuwe structuur van de VRT nieuwsdienst vanmiddag. Ik val daar niet onder, maar na 2 april - de grote Radio 1 hervorming - is alles mogelijk, dus leek het me niet onverstandig om daar even te gaan luistervinken.

Siegfried Bracke krijgt de leiding over Ter Zake en de R1-nieuwsprogramma's en zal zich de komende weken dus intensief met de vernieuwing van R1 gaan bezighouden. Weinigen herinneren het zich nog, maar Sieg heeft jarenlang radio gemaakt, tot hij in 1990 naar TV verkaste. Manu militari, vertelde hij daarstraks. Hij wou niet, maar het was van moetes.

Schoon moment: om tien over twee biepten plots tientallen gsm's tegelijkertijd. Nogal wat journalisten zijn geabonneerd op een newsallert smsdienst, bij belangrijk nieuws krijg je een smsje. Er zijn er twee: die van de VRT en die van De Standaard. Een gewone sterveling heeft genoeg aan één van die twee, werknemers van de VRT en de VUM hebben ze allebei. Om te weten wie er eerst is. Een gewone sterveling ligt daar niet van wakker, werknemers van de VRT en van de VUM vinden dat belangrijk. Er werd gevloekt, het was De Standaard die meldde dat Dedecker zijn nieuwe partij Lijst Dedecker gaat heten.

Labels: , ,

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

'Lijst Dedecker ' , wreed goed gevonden van de Jean-Marie !? Persoonlijk vind ik mijn ' lijstje van den Aldi' toch wel beter hoor !

16 januari, 2007 23:17  
Anonymous Anoniem said...

ik zou zo zeggen

Belangrijke dingen zijn zelden dringend en dringende zaken zijn zelden belangrijk.

waarom dan om ter eerst?

LV

17 januari, 2007 07:17  
Blogger Marc Ogiers said...

"Ik val daar niet onder, maar na 2 april - de grote Radio 1 hervorming - is alles mogelijk, dus leek het me niet onverstandig om daar even te gaan luistervinken."

Ik ruik daar toch een beetje ambitie... Ambitie om het vrijblijvende magazine-achtige programma zoals Wilde Geruchten te overstijgen Koen?

17 januari, 2007 09:20  
Blogger koen fillet said...

@Marc. Laat mij doen en ik maak een muziekprogramma, Marc. Maar sommige dingen overkomen je. Als zelfs de grote Siegfried wel eens manu militari opgedragen kreeg...

17 januari, 2007 09:43  
Anonymous Anoniem said...

is het niet een beetje belachelijk dat twee nieuwsdiensten, ipv zich te concentreren op inhoud, gaan streven naar snelheid? Meer dan een minuutje eerder te weten welke nieuwe naam uit het brein van Dedecker is ontsproten, wil ik weten over het waarom en wat de gevolgen kunnen zijn... niet?

17 januari, 2007 10:59  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind die sms-manie best grappig. Toont ons gewoon hoe sommige mensen zeer passioneel - op het freaky-gehalte af- met hun job bezig zijn. ;)

17 januari, 2007 18:40  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind die sms-manie best grappig. Toont ons gewoon hoe sommige mensen zeer passioneel - op het freaky-gehalte af- met hun job bezig zijn. ;)

17 januari, 2007 18:40  
Blogger Riet said...

Naast de kwestie.
't Was sterker dan mezelf. Toen ik deze week mijn koude Alpro Soja zag staan naast mijn hete tas koffie kon ik het niet laten om na een slokje Alpro een slokje koffie te drinken. Inderdaad, heerlijk.

17 januari, 2007 20:39  
Anonymous Anoniem said...

Hihi, op een "hervormingsvergadering" dus onder ogen moeten zien dat er nog wat werk aan de winkel is ;-). En koen, ik wens je een muziekprogramma! Van harte!

17 januari, 2007 22:12  
Blogger kris said...

een vervolg op 'het gevolg' lijkt me een aangenaam vooruitzich en gegeven. na 13 jaar mis ik dat laatavondsalonkletsuurtje met uitgeputte politici en de nog groen achter zijn oren Fillet vlak voor het slapengaan nog steeds.

17 januari, 2007 23:20  
Anonymous Anoniem said...

Mag ik muggenziften? VUM heet tegenwoordig Corelio. ;-)

18 januari, 2007 11:46  
Anonymous Anoniem said...

is het dan meer dan een wild gerucht in de wandelgangen dat koen fillet de nieuwe ochtendman wordt van radio1?

18 januari, 2007 17:19  
Blogger koen fillet said...

Als imbol is wie ik denk dat imbol is, dan kan imbol me dat van man tot man vragen. En dan zal het eerlijke antwoord zijn: ik weet van niks en ik ben geen vragende partij. En dat ik met mijn trein niet in Brussel geraak om 6u 's morgens.

18 januari, 2007 17:24  
Blogger koen fillet said...

Sorry. Van vrouw tot man.

18 januari, 2007 17:27  
Anonymous Anoniem said...

:-)
dat van die smsjes, dat klopt als een bus en is bijzonder grappig voor de enkelingen op de redactie die besloten hebben zich op geen van beiden te abonneren. Toch nog aan toevoegen dat ook die van hln steeds belangrijker worden en al eens aanleiding geven tot vloeken

20 januari, 2007 21:47  

Een reactie posten

<< Home