woensdag, januari 17, 2007

Nat

De trainer vindt dat ik een keer per week van Brussel naar huis moet fietsen. Donderdag gaat het stormen, het leek me dus verstandig om dat vandaag te doen.
Toen ik vertrok was het droog, na een kwartier begon het te motregenen, weer een kwartier later regende het zo intens dat mijn wenkbrauwen, nochtans fors, niet meer volstonden om het water uit mijn ogen te houden.
Algemene Voeding Magda in Malderen is een vaste stopplaats waar ik halverwege een flesje sportdrank koop. Niet vandaag. Ik wou het Magda niet aandoen dat ze haar supermarkt zou moeten dweilen.
Een stukje van mijn fietsroute loopt langs de spoorlijn Mechelen-Temse. De trein waar ik gewoonlijk inzit, reed me voorbij. Ik vervloekte mezelf.
En het ergste moest nog komen. Tussen Temse en Rupelmonde kwam ik in een soort zondvloed terecht. Nat tot op mijn onderbroek. Nog een beetje verder zelfs. Ik hapte naar adem alsof ik in een te koud zwembad sprong. Ik kon nog maar aan één ding denken: pannenkoeken en hete chocolademelk.
Morgen weer met de trein. De pannenkoeken zijn er niet van gekomen, de chocolademelk was heerlijk. En qua training zit ik op schema, Paul.

Labels: , ,

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je weet maar echt wat droog en warm betekent wanneer je ook nat en koud kent.
Proficiat en morgen zul je nog meer genieten van je treinreis.

17 januari, 2007 23:12  
Anonymous Anoniem said...

Sterk bezig gewoonweg!

18 januari, 2007 08:50  
Anonymous Anoniem said...

Als er iets is wat ik echt haat, dan is dat nat worden met kleren aan...

18 januari, 2007 08:55  
Anonymous Anoniem said...

Die nominatie voor 'Flandrien van het jaar' zit er nog steeds in. Alleen de kinderkopjes nog ;-)

18 januari, 2007 09:47  
Anonymous Anoniem said...

Met een goede regenjas en regenbroek rij ik met plezier door zo'n weer. Een beetje lachen met de mensen die achteraf een chocolademelk nodig hebben (vergiffenis!).
Zo'n regenbroek hoeft niet duur te zijn. Ik heb er eentje van agu voor 55 euro waarvan ik heel tevreden ben, maar je hebt uiteraard ook witte alternatieven.
En die zondvloed van gisteren... Die zag er wel de moeite uit, zo van achter mijn bureau.

18 januari, 2007 10:03  
Anonymous Anoniem said...

RESPECT !

18 januari, 2007 11:11  
Blogger koen fillet said...

@Piet. Ik bezit zo'n regenbroek. Thuis in de schuif. Dat helpt dus echt niet he.

18 januari, 2007 12:04  
Anonymous Anoniem said...

Zat er geen gebruiksaanwijzing bij?

18 januari, 2007 14:28  
Anonymous Anoniem said...

Het was een korte broek hé ? En ik veronderstel dat je vond dat het geen zicht zou geweest zijn. Koen is een man met smaak !

18 januari, 2007 14:36  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb ooit ook eens in zo'n zondvloed gezeten terwijl ik onderweg was naar een sollicitatie. Ik had zo'n regenbroek aan, maar dit heeft helaas niet geholpen... ik was door en door nat en de interviewer vond dit wel grappig. Ik daarentegen... Het was het slechtste sollicitatiegesprek ooit... ook het natste...
Katrijn.

18 januari, 2007 16:10  

Een reactie posten

<< Home