dinsdag, januari 02, 2007

Uit/In

Ik sleur een kerst- en een nieuwjaarsfeest met me mee, daarnet bij het lopen speelden die extra kilo's me parten. Wat me bij het onvermijdelijke seizoensthema brengt: de goede voornemens.

Wie wijs is maakt geen goede voornemens. De halfwijze doet dat wel, maar houdt ze voor zichzelf. En de blogger deelt ze met de ganse wereldbevolking, voor zover aangesloten op het internet. De voorbije looploze maanden zijn rampzalig geweest voor mijn omvang. Dat gewicht moet weer naar beneden.

O ja: gelukkige patati en zalige patata enzo, dat spreekt vanzelf.

Labels:

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Extra kilo's?
Je verdikt nochtans niet van wat je eet tussen kerst en nieuwjaar, maar wel van wat je eet tussen nieuwjaar en kerstmis.

03 januari, 2007 07:44  
Anonymous Anoniem said...

@ Bart: lol

@ Koen: ook de beste dinges! Keep up the good fijn radiowerk!

03 januari, 2007 09:06  
Anonymous Anoniem said...

Ben je niet beginnen zweven toen je in de Humo las dat 1 van de slimste mensen ter wereld (zoniet DE slimste) Jan Van den Berghe in het vorige nummer stelde dat Wilde Geruchten het beste radioprogramma van het voorbije jaar was= driewerf proficiat (je hebt hem toch wel opgebeld om te weten waarom?)
Allee en Yves Leterme die Willy's en Marjetten het slechte tv-programma vond = boe, boe, boe...

03 januari, 2007 10:56  
Blogger Marc Ogiers said...

Vorige woensdagavond (na een kerstavond-diner en na een kerstdag-diner) op de judotraining na de training toch een kilo lichter dan de week daarvoor. Da's kunnen he? Dus heb ik me fijn niet ingehouden qua consumtie van allerlei lekkers maandag. Ben benieuwd voor vanavond.

Over nieuwjaarswensen...Dat toontje zeg. Is het burgerlijk iemand van harte het beste te wensen voor het nieuwe jaar?
Van harte het beste voor het nieuwe jaar dus Koen, en iedereen die deze blog bezoekt.

03 januari, 2007 11:52  
Blogger koen fillet said...

@Marc. Ik vind het elk jaar lastig om die typische eindejaarswensen uit te spreken, net zoals ik het moeilijk heb met carnaval: lachen op afspraak.
Uiteraard gun ik de mensheid in het algemeen, de mij dierbaren in het bijzonder en jou Marc in het allerbijzonderst het allerbeste. Maar om nu vaag bekenden kussend om de hals te vallen omdat de klok twaalf keer slaat, ik weet het niet.

03 januari, 2007 12:57  
Blogger koen fillet said...

@Marc. Ik heb op 31/12 en op 1/1 niks op mijn weblog gepost, omdat ik opzag tegen die eindejaarswensen. Ik kon geen gepaste vorm bedenken dus bleef het hier twee dagen stil. Erg. Misschien moet ik er eens mee naar de dokter.

03 januari, 2007 13:02  
Anonymous Anoniem said...

beste koen gelukkig komje de mensen niet tegen om beste wensen over te maken
ik moet ze recht in de ogen kijken en de mensen hunkeren dezer dagen om eens een schouderklopje te krijgen in de vorm van wensen
lucky you
maar mij kan dat niet schelen

03 januari, 2007 17:00  
Anonymous Anoniem said...

alvast een humorvol, vriendschappelijk en karaktervol 2007 gewenst!

03 januari, 2007 17:19  
Blogger Jogginggirl said...

Sommige mensen wens je patati en patata...
Anderen iets persoonlijks !
Als je BV bent, zijn er wellicht veel uit de eerste categorie...

Alvast mijn gemeende wensen als niet BV: de goeie ideeën, de pit ze uit te voeren en de kracht ze vol te houden... En uiteraard daarna de tijd om ervan te genieten !

03 januari, 2007 18:54  
Blogger Tjoff said...

"Tot BV gekatapulteerd worden", het moet een echte plaagziekte zijn.

03 januari, 2007 23:44  
Anonymous Anoniem said...

@Koen en gelijkgestemden: dat anti-nieuwjaarsgevoel en aversie voor die vreselijke clichéwensen is niet zo vreemd, Karel Jonckheere vond het zelfs een gedicht waard

Anti-nieuwjaar

Altijd en ergens oudejaarsavond
op een ster in een boek of een brief
ik vier mijn tijd niet in namen
ik hef geen punch op een dief.

Eeuwen zo oud als mijn jaren
mijn jaren zo jong als de wind
die met datumloze gebaren
mij uit de kalenders ontbindt.

Deze avond blijf ik afwezig
betrek een aanwezigheid
op einders die mij genezen
van mijn vergankelijkheid.

uit: In de wandeling lichaam geheten (1969)

En het spreekt vanzelf, wederkerige patati's en patata's :-)

04 januari, 2007 08:16  
Blogger koen fillet said...

Mijn eeuwigdurende dank, Bien. Ik weet nu al wat ik op 1/1/2007 ga posten.

04 januari, 2007 08:52  
Anonymous Anoniem said...

dan ben je schroomlijk te laat,beste koen

het mag wel op 1/1/2008

:-)

LV

04 januari, 2007 09:06  
Blogger koen fillet said...

@LV, @Bien. Samen geraken we hier uit. Schoon he.

04 januari, 2007 09:11  
Anonymous Anoniem said...

Meer dan schoon Koen want als dat voornemen menens is, geeft dat het vooruitzicht op zeker nog een jaartje prettige leesgarantie hier en meer nog, op die manier wordt nieuwjaar 2008 zelfs iets om naar uit te kijken ... nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen :-)

04 januari, 2007 20:55  

Een reactie posten

<< Home