zondag, maart 25, 2007

De Wilde Week, aflevering Wang Snee Wang


De Wilde Week, de podcast van Wilde Geruchten, gaat over de blanco papieren die wij het Verdrag van Rome noemen, de foutieve benaming "Straat van Magelaan", de lelijkste mens ter wereld, de juiste ligging van de nulmeridiaan, de roze krulspelden van James Brown, de mooiste openingszin uit de wereldliteratuur en flauwe Chinezenmoppen. En nog een paar andere dingen.

En als we ons nu eens zouden abonneren op de Wilde Week-podcast?

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En waarom zouden we ons moeten abonneren en een overvolle harde schijf riskeren?
Zoals Johan Vandelanotte zegt: ik gebruik nooit een domiciliƫring of doorlopende opdracht; ik beslis zelf wel wanneer ik mijn overschrijvingen betaal.

25 maart, 2007 19:41  
Anonymous Anoniem said...

Tussen haakjes Koen, in 1 van je vorige podcasts heb je het in het FR over jambe. Maar... in het FR maken ze een onderscheid tussen jambe en os. Met "os" wordt de harde kern bedoeld.
In het NL is dat allemaal been.
Wellicht dat men in armere tijden alles oppeuzelde en dan ook geen 2 woorden nodig had. De FR-mensen waren toen nog rijker zeker(?) en hadden nog een woord nodig voor wat ze weggooiden.

25 maart, 2007 20:25  
Blogger koen fillet said...

Dat was niet in een podcast, dat was in het reguliere programma, vrijdag. En het betrof een grap. Ik vertaalde "als twee honden vechten voor een been..." in Frans met haar op. Ja, humor, het is moeilijk.

26 maart, 2007 00:40  
Anonymous Anoniem said...

In de vorige podcast kwam er een citaatje voor van Wannes. "Franse muziek is als Engelse muziek, maar dan in 't Frans." Niet positief bedoeld.
Grotendeels mee eens, zeker als het over Johnny Hallyday en wat mij betreft ook over (de om mij onbegrijpelijke redenen op radio 1 nochtans veel gedraaide) Claude Nougaro gaat.
Toch een vraagje: wat zou Wannes vinden van Brel? Of is dat geen muziek maar...iets anders, iets dat op zichzelf staat.

26 maart, 2007 17:32  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt gelijk Koen. Ik heb vrijdag in de auto naar het live-programma kunnen luisteren.
Gewoonlijk luister ik naar de podcast in de wagen en zodoende dacht ik dat ik weer podcast-gewijs aan het luisteren was.
Op den duur zorgt Podcast-luisteren voor rare bijwerkingen.
Wanneer ik nu live luister en ik heb iets niet begrepen, dan denk ik al vlug: effe terugspoelen; maar gaat natuurlijk niet :-)

26 maart, 2007 22:52  

Een reactie posten

<< Home