zondag, maart 11, 2007

Te ver en te lang

Het lastigste is het vertrekken. Jezelf overtuigen, je in je sportkleren heisen, je loopschoenen aantrekken. Eens je aan het lopen bent is het plezant en is de verleiding groot om er een schepke bovenop te doen.

Het is me gisteren overkomen: volgens schema moest er 45' gelopen worden. Het werd een vol uur. Ik was trots, al besef ik dat Paul de trainingsbelasting bewust zeer geleidelijk opdrijft en dat meer doen dan hij oplegt niet verstandig is. Overbelasting dreigt.

Om het weekschema vol te maken moest ik vandaag eigenlijk 20' lopen, maar dat is er niet van gekomen. En dan begint het zoeken naar gewetensrust: ach, ik heb gisteren een kwartier extra gelopen, dan hoef ik vandaag niet zonodig... En weet je wat? Ik zal morgen van Brussel naar huis fietsen. Op den duur zwijgt dat kijvende stemmetje in mijn hoofd.

Labels:

6 Comments:

Blogger Kaat said...

Met ons huidig lenteweertje zal dat allemaal wel meevallen. Misschien zijn de weergoden je morgen gunstig gestemd en krijg je er warempel nog een prachtig zicht bovenop!

toch nog even vragen, want ik vraag het me nog steeds af. weet je toevallig of je voor je inschrijving voor 20km de Bruxelles ook met iets anders dan visa kan betalen? zoals daar zijn overschrijving =)

11 maart, 2007 21:59  
Blogger Koen said...

Kaat, probeer het eens in de 20km-shop (Kapellestraat 17, BXL). Normaal moeten ze daar toch iets anders dan Visa aanvaarden, en je moet er sowieso langs voor borstnummer en chip.

11 maart, 2007 22:23  
Anonymous Anoniem said...

koen
is je leven één georganiseerd geheel,waarmee ik wil zeggen, ben jij een nine to fiver of zit er zoals bij mij weinig regelmaat in je activiteiten .
het overkwam mij gisteren ook,zeker mijn km's gaan fietsen zondagochtend,maar ja na een weekje van 90 uren werken zei mijn lichaam,blijf maar liggen een beetje rust kan ook geen kwaad,en kijk ik heb geluisterd naar mijn lichaam ,dat stemmetje is dus niet altijd kijvend.
en by the way als de trainer zegt zus of zo is dat zus of zo anders hoef je helemaal geen trainer .

mvg
LV

12 maart, 2007 08:35  
Anonymous Anoniem said...

in ieder geval, vind ik dat je goed bezig bent met trainen.
Voor ons is het de eerste keer brussel, maar we kijken er al naar uit. We volgen ook de schema uit de boek van den paul!
veel succes nog
dirk

13 maart, 2007 21:44  
Blogger Jogginggirl said...

Ha ik vond een visa sponsor en mijn inschrijving is binnen ! (nu nog een brusselaar vinden die mijn loopnr kan ophalen...)
En zeggen dat ge dat allemaal doet voor de gezondheid...
Ik heb een nr bijna tegen de 20.000, dus 't laatste startvakske zeker ? Ach ja, dan kan ik ook nog eens een loper voorbijlopen, zal ook een goed gevoel geven. (als ik mijn "gemikte" tijd vergelijk met uitslag vorig jaar, zou ik toch 1000'en lopers moeten voorbijsteken, maar misschien doen er dit jaar wel 20.000 kenianen mee...)
@Kaat : ik heb deze middag gebeld met dat kantoor, vriendelijke mensen, misschien kunnen ze je zo wel een rek. nr geven/mailen...

13 maart, 2007 23:17  
Blogger Kaat said...

@Koen & jogginggirl: dank je wel voor de tips! Ik vrees echter dat ik mijn doel moet bijstellen wegens aanslepende ziekte...als gevolg van niet luisteren naar de dokter (grrr). Maar desalniettemin véél succes aan hen die wel zullen participeren daar in Brussel!!

15 maart, 2007 15:25  

Een reactie posten

<< Home