zaterdag, april 07, 2007

Zogezegd in Gent

Een feest. Plezant werken. Ik presenteerde vanuit een soort aquarium/apenkot/bordeel de live-radiouitzending vanuit de Vooruit. Ik heb daar vooraf tegenop gezien. Ten onrechte. Drie uur en half is lang, in het bijzonder als je 's ochtends al twee uur radio hebt gemaakt. Maar het vloog voorbij.


Jules Deelder vond dat ik heiligschennis pleegde toen ik Jilly's Honey afkondigde midden in een solo van Al Grey. Geen erg, van een beetje radiochaos zijn we niet bang: we trokken de plaat weer op en lieten Al uittoeteren. En Deelder heeft gelijk: dàt was nog eens Muziek. Zo maken ze ze niet meer.

Guido Lauwaert las de volledige Pruimenboom voor van Hieronymus Van Alphen. Iedereen kent de eerste zin, zelfs de grootste poëziehater. Sommigen geraken tot aan schoon zijn vader 't hem verbood, Guido Lauwaert leidde ons tot en liep heen op een galop.


Arthur Japin drapreerde zichzelf ongegêneerd languit over de studiosofa. Als ik niet door en door hetero was, was ik voor hem gevallen. Zijn boeken hadden mij al eerder in hun ban. Ik vind dat iedereen
De zwarte met het witte hart
moet lezen.

Nog?

Labels: ,

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En was uitverkocht..krijg dan steeds het irrationele gevoel van 'hoe, uitverkocht??? ik ben toch van Gent, dat kan toch niet da'k niet in de Vooruit binnenkan?", doch ik zei dus: subjectief, en ijdel. Jammer dat ik Guido Lauwaert alweer miste. Ik ken hem al jaren en het doet mij heel veel plezier hem te zien, zeker nà hij zijn publieke afscheid al heeft gevierd! Ne mentor, anyway.

07 april, 2007 20:57  
Blogger Ann said...

Dat doet mij eraan denken... Ik moet nog steeds 'Een schitterend gebrek' van Arthur Japin lezen.

07 april, 2007 21:40  
Anonymous Anoniem said...

Bij deze heb ik De zwarte besteld .. in blind vertrouwen.. Is dat wel verstandig?

08 april, 2007 00:46  
Anonymous Anoniem said...

Heb deze week Een schitterend gebrek gekocht. Sta te popelen om erin te beginnen, maar er zijn eerst nog twintig andere boeken die op mij liggen te wachten om gelezen te worden.

08 april, 2007 17:08  
Anonymous Anoniem said...

John O'Mill (pseud. v. Jan van der Meulen, 1915) kwam tot een wat kortere versie van 'Pruimejantje': Jantje zag eens pruimen hangen / Oh, als eieren zo groot; / De tuinman zag zijn bolle wangen / Sloeg de vuile gapper dood.

Van Alphen was overigens een héél interessant figuur in de 'historische pedagogiek' (mijn vakgebied).

09 april, 2007 15:31  
Blogger koen fillet said...

@karl. Haha.

09 april, 2007 22:10  

Een reactie posten

<< Home