zondag, mei 27, 2007

20 km door Brussel

2u08 is mijn handgestopte tijd. Het was file aan de finish, officiëel heb ik 2u16 nodig gehad voor de 20km van Brussel. Daar is dus 8 minuten aanschuiven bij.

De Stones heb ik niet gezien, maar Will Tura stond te supporteren.

Onderweg gevallen. Dom, heel dom accident: ik wou na 6 km weten of ik op schema zat om onder 2u10 te finishen. Wie op een papiertje loopt te kijken, kan niet tegelijkertijd op de weg letten, en ik struikelde over een betonnen paaltje. Broek kapot, vinger lichtjes bloedend, maar verder geen erg.

Labels:

23 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Toen ik aankwam (na 1u44min) was het al serieus moeilijk om op de matten te geraken, ik snap niet dat ze die medailles zo kort na de aankomst al geven, ze hebben toch plaats genoeg om het allemaal veel vlotter te laten verlopen. Ik vind het vreemd, want voor de rest een prima organisatie.

F.

27 mei, 2007 20:59  
Anonymous Anoniem said...

Vorig jaar was de chipverwijdering na de bogen, nu ervoor, toch een blaam op een anders vlotte organisatie, ook al is het aantal echt gelopen kilometers niet echt duidelijk.

Proficiat trouwens Koen, doel bereikt, what's next? Helpt dat om sneller te zijn, zo'n supporterende Will Tura?

27 mei, 2007 21:12  
Blogger Unknown said...

Proficiat Koen, doe zo voort.
De file aan de aankomst was zo'n goede organisatie onwaardig, ik heb zelf zeven minuten verloren.

27 mei, 2007 21:38  
Blogger Jogginggirl said...

Goed gedaan, hopelijk zonder pijn deze keer... Ikzelf was ook verrast door de file aan de eindmeet : jammer, maar op dat moment niks aan te doen... Volgend jaar de chipmatten en medaillestand idd graag wat verder uiteen...

27 mei, 2007 22:03  
Blogger Ahe. said...

Proficiat Koen! Een prima tijd!

Ikzelf heb een officiele tijd van 2.05, na ook een tijdje te hebben aangeschoven... Spijtig genoeg was ik m'n horloge vergeten thuis! Milj**r!! Ik ga er dus een klein beetje vanuit dat m'n doel, beneden de 2u blijven, nipt behaald is ?!

27 mei, 2007 22:05  
Anonymous Anoniem said...

Ivm je valpartij: mijn vrouw zal gelijk hebben: een man kan geen twee dingen tezelfdertijd goed doen!!:))

27 mei, 2007 22:08  
Anonymous Anoniem said...

ik zelf ben ook 4 min verloren aan de aankomst (dit moet toch te doen zijn om dit aankomstvak breder te maken)

tijd op mijn Polar 1.50.18 en de tijd op de site 1.54.05 :-)

hopelijk is het mij gelukt om volgend jaar niet meer in het laatste vak te moeten starten

27 mei, 2007 22:42  
Blogger Stefaan said...

sterk, dikke proficiat. Nu niet stoppen!

27 mei, 2007 22:46  
Blogger koen fillet said...

@Nico. Vind je dat zo erg, dat laatste vak?

27 mei, 2007 22:50  
Anonymous Anoniem said...

@ Nico
Dan waren we daar op precies hetzelfde moment. Onvoorstelbaar dat de organisatie er zo'n potje van maakte! Volgend jaar kruip ik in een box vooraan, over het hek, denk ik!

@ Koen
Proficiat!
En ik vond het ook niet leuk in het laatste vak te moeten starten, wat een tijdverlies zeg! Ik weet zeker dat ik sneller kan :-)

27 mei, 2007 23:23  
Anonymous Anoniem said...

@Koen ja want een mens verliest veel tijd door wandelaars en zeer trage personen in te halen als men achteraan het laatste startvak vertrekt

en ik vind het een beloning voor de tijd die men het jaar daarvoor heeft gelopen (normaal ging ik in het voorlaatste vak staan maar door die 3000 personen meer heeft men de vakken aangepast)

maar dat zal wel de charme van die wedstrijd zijn zeker (iedereen kan en mag meedoen )

en de een is tevreden met een tijd van 3uur en de andere is niet tevreden met een tijd van 2uur

27 mei, 2007 23:28  
Blogger Roadrunner-69 said...

Proficiat Koen, pracht prestatie, ik weet wat het is om als nieuwe loper de 20km te lopen het was voor mij de eerste van waarschijnlijk een lange reeks. Ik ben zelf maar een drietal maanden geleden begonnen te lopen en maar toevallig op de 20km terecht gekomen(een uitvaller van de club vervangen).
Inderdaad spijtig van de aankomstzone het zou inderdaad beter geweest zijn als ze de uitdelen van de medailes en het verwijderen van de tag's wat verder van de finish hadden gedaan of de aankomst lijn wat breder hadden gemaakt. Voor de rest een prachtige dag gehad en al bij al zeer goed loopweer.
Volgend jaar staat al met stip in mijn agendag genoteerd.
Mischien zie ik je dan wel eens in levende lijven paseren nu was het vooral zweten en afzien, wat niet wil zeggen dat ik niet genoten heb van de atmosfeer.

mvg

Wim

28 mei, 2007 09:36  
Anonymous Anoniem said...

Sterke tijd hoor, Koen! Ik ben rond de 2u20min aangekomen, maar heb ook een minuut of drie in de file gestaan.
Ik vond het echter een heel aangename dag ('t was mijn eerste deelname) en ik heb echt genoten van de sfeer op en rond het parcours én van Brussel, wat een mooie stad zeg! De ideale ontstresser na enkele weken harde thesisarbeid;)
Volgend jaar ga ik eens deftig trainen (de voorbije vier weken had ik geen tijd meer), en dan ga ik nóg iets meer kunnen genieten hoop ik, want vooral op die hellende Tervurenlaan op het einde kreeg ik het zwaar.
Tot volgend jaar!

28 mei, 2007 10:20  
Blogger Hedwig said...

Gefeleciteerd! En wat een ambiance.
Ik heb nog gezocht of ik in uw buurt liep, maar het is hard zoeken tussen die 28.000 mensen...

Wij hebben de tips van vorig jaar ivm pijnlijke tepels van uw blog geplukt. Met dank daarvoor!

28 mei, 2007 11:03  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat! Ik ben nog voor de files aangekomen (heb dit jaar dan ook zeer hard getraind), maar er werd inderdaad schande gesproken over die files, en ik zou er serieus kwaad geworden zijn had ik in zo'n file gestaan. Vorig jaar deed dat probleem zich toch niet voor?

28 mei, 2007 11:05  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat!

28 mei, 2007 11:12  
Anonymous Anoniem said...

je moet eens het filmpje bekijken van de aankomst (ik zit nog te vloeken als ik me daar zie wandelen)

28 mei, 2007 15:54  
Blogger Kaat said...

@ mike: Vorig jaar waren er dan ook een 3000-tal minder deelnemers, niet?!

28 mei, 2007 17:37  
Blogger Tjoff said...

Proficiat met je mooie tijd!

29 mei, 2007 01:20  
Anonymous Anoniem said...

Dank voor de informatie oer de echte tijden. Ik heb ongeveer dezelfde officiele tijd. Maar dit was mijn eerste keer ,en onder de indruk van heel het gebeuren vergat ik mijn stopwatch op te zetten. Nu kan ik veronderstellen dat ik rond 2: 10 gelopen heb....

29 mei, 2007 07:54  
Anonymous Anoniem said...

@ Nico: Normaal moet je zeker een vak opschuiven (misschien zelfs twee). Met een tijd van minder als twee uur krijg je normaal een startnummer tussen de 9000-10000. Met wat geluk (afhankelijk van het aantal "afvallers") krijg je er eentje rond de 8000 en mag je nog een vak vooruit.

@ koen: Proficiat met je prestatie. het maakt wel iets uit in welk vak je start. Als je een tijd voorop stelt van ergens tussen de 1u40 en 1u50 moet je enorm veel slalommen en tussensprintjes trekken. dat kost wel wat energie en die heb je hard nodig om de Tervurenlaan op te geraken.

Ikzelf ben binnengekomen op 1u53 (polartijd). 1u59 officieel, en we weten ondertussen allemaal wel hoe dat komt...

29 mei, 2007 12:58  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat met jouw geleverde prestatie Koen. Mooie tijd. Geniet ervan. Spijtig van de tuimelpartij...
Blij dat je er nog steeds voor gaat!!

29 mei, 2007 21:22  
Anonymous Anoniem said...

En doe je dit jaar opnieuw mee? Ik zocht de site om me in te schrijven, en ik kwam hier terecht...

18 februari, 2008 14:32  

Een reactie posten

<< Home