zondag, juli 08, 2007

Afwashit

Respect van Aretha Franklin is een afwashit ten huize Fillet. De vaatwasser is stuk en afdrogen blijkt een plezier met de juiste muziek erbij. De zanglijn van Aretha is te hoog gegrepen, maar het koortje kunnen we ondertussen helemaal meezingen.


Op één detail na. Na de bridge - kent u het nummer, het stukje waar Aretha aar ie es pie ie sie tie zingt - zingen wij zakdoekke, zakdoekke, zakdoekke... Kind 1 vroeg hoe de tekst echt gaat en vader moest bekennen dat hij het niet wist. Waarop kind 2 voorstelde om het eens te vragen aan de lezers van mijn blog.

U kan zich de moeite besparen, ik heb "Respect lyrics" gegoogeld en ze zingen Sock it to me, sock it to me.... Maar ten huize Fillet zal het zakdoekke blijven.

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Tip ivm de vaatwasser:filter reinigen helpt....soms.
marie-jose

08 juli, 2007 21:14  
Anonymous Anoniem said...

Yes, R.E.S.P.E.C.T.
Mooi.
Het woordbeeld van de titel 'Afwashit' is me vreemd. Vooral die -shit springt er zo uit.

09 juli, 2007 00:06  
Blogger Koen said...

@sodade

Inderdaad, ik moest het zelfs een paar keer lezen voor ik wist wat er bedoeld werd. 'Afwashit' lijkt me een geval van 'botsende medeklinkers'. Dan kunnen we hier zowaar een nieuwe taalregel in het leven roepen.

Zelf zou ik wel liever 'why do all good things come to an end' zingen tijdens het afwassen, of 'afwas is alles wat er blijft wanneer de rest verloren is'.

09 juli, 2007 00:18  
Anonymous Anoniem said...

"Kleine wasjes, grote wasjes, doe ze in je wasmasjien Laat maar lekker draaien, steeds meer in die wasmasjien" van de Surinaamse groep Trafassi was alhier een grote afwashit tot we een wasmasjien kochten en er een stukje traditie verloren ging.

09 juli, 2007 09:21  
Blogger Unknown said...

de afwasmedley van Kinderen voor kinderen wil ook wel eens helpen....

09 juli, 2007 20:02  

Een reactie posten

<< Home