woensdag, november 21, 2007

Hoe verder?

Pieter en Michel worstelen met een klassiek probleem.

Gutenberg heeft er ook last van gehad: je vindt de boekdrukkunst uit, je puzzelt en vijlt daar jaren aan, op de duur heb je de techniek onder de knie, en dan sta je daar. Ik kan nu drukken, maar wàt druk ik?

Bloggen is in essentie schrijven. Allez, schrijven met wat toeters en bellen, maar toch: schrijven. Iedereen kan schrijven, maar niet iedereen wint de Nobelprijs. Iedereen kan bloggen, maar niet iedereen wordt Blogger van het Jaar. Iedereen kan fotograferen maar alleen Vanfleteren heet Vanfleteren.

't Is niet meer dan een techniekje, vrienden. Een middel. Wat het doel is, is me ook niet helemaal duidelijk. Maar het zou wel eens kunnen dat het onontgonnen terrein diep in je binnenste zit, Pieter. Oh! Fillet! Hou op.

Labels:

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Koen ik las BLOEDDRUKKUNST in plaats van BOEKdrukkunst. Moet ik nu dringend gaan rusten?
Anderzijds, als ik zie dat ik IN PLAATS VAN in drie woorden schrijf en niet de neiging had om dit "in-drie-lettervorm" te klaren dan lijkt dit toch alsof ik een rustig persoon ben. Of veins ik dat maar om mezelf niet op te jagen?

21 november, 2007 11:50  
Anonymous Anoniem said...

Bloggen is zooo 2003/2004, Koen. Mijn goeie voornemen voor 2008: ophouden met dat oeverloze gelul ;-)

Groeten,
Roen

21 november, 2007 17:39  
Blogger koen fillet said...

Beweren dat iets zo (...) is, is zo 2007.

21 november, 2007 17:48  
Anonymous Anoniem said...

het ergste is soms nog wat er gedrukt wordt dan nog gelezen wordt
goedenavond
zoals dit hier

21 november, 2007 19:05  
Anonymous Anoniem said...

bwahahaha, ja daar heb je me Koen. En je weet hoe dat gaat met die goeie voornemens ;-)

Roen

21 november, 2007 19:59  
Anonymous Anoniem said...

mooi gezegd, schrijver

22 november, 2007 15:38  

Een reactie posten

<< Home