maandag, december 10, 2007

Anoniem

-Spreek ik met meneer Fillet?
Ja mevrouw.
-Fillet Koenraad?
Ja, maar zeg gerust Koen, mevrouw.
-U spreekt met xxx van xxx, wij voeren in opdracht van de overheid een mobiliteitsenquète uit. Mag ik u een paar vragen stellen?
Euh, zou het kunnen dat ik daarover veertien dagen geleden al een vragenlijst heb ingevuld?
-Ja, dat klopt. Maar wij bellen nog even om de enquète te checken.

Ik was kind 1 aan het ondervragen over Technologische Opvoeding, het kwam dus ongelegen. Mevrouw begreep me, ze stelde voor een half uurtje later terug te bellen. Ik vond niet de kracht om nee te zeggen. Dezelfde slaptitude heeft me veertien dagen geleden belet nee te zeggen tegen die meneer aan de deur met dezelfde schriftelijke vragen.

(...)
-Hoeveel is uw inkomen meneer? Alimentatiegelden en uitzonderlijke ontvangsten mag u aftrekken.
U kent mijn inkomen, mevrouw, ik vul elk jaar een belastingsbrief in.
-Nee, want deze enquète verloop volledig anoniem, meneer Fillet.
Meneer wie?
-Meneer Fillet, u bent toch Fillet Koenraad?
Aha! Anoniem, zei u toch? U kent mijn naam. En blijkbaar ook mijn telefoonnummer.
-Ik begrijp dat u ongerust bent, meneer Fillet, maar zogauw ik op enter druk worden die gegevens van elkaar losgekoppeld. En we zijn bijna klaar, dit is het laatste vraagje. Als u er liever niet op antwoordt kunnen we ze overslaan.
Hm.
-Ik doe ook maar mijn werk, u moet dat begrijpen hé meneer Fillet.
Druk maar gauw op enter, hoe sneller mijn gegevens zijn losgekoppeld hoe beter.
-Dank u wel. Dan zijn we klaar. Bedankt voor uw medewerking en nog een bijzonder prettige dag verder, meneer Fillet Koenraad.
Zeg maar Koen, mevrouw.

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

beste koen,ofwel zeg je direct NEEN of wilde je weten welke vragen je zouden egsteld worden?
je doet mee of je doet niet mee,wat is me dat nou.
Als ik wil mee doen dan doe ik mee,zoniet zeg ik NEE en zonder comments.
KOEN FILLET ALLEZ.
grtn
LUC
de named roeper

10 december, 2007 15:17  
Blogger koen fillet said...

Ik herhaal: Ik vond niet de kracht om nee te zeggen. Dezelfde slaptitude heeft me veertien dagen geleden belet nee te zeggen tegen die meneer aan de deur met de schriftelijke vragen.

10 december, 2007 15:20  
Anonymous Anoniem said...

www.insitespanel.com. je schrijft je in en krijgt af en toe een mailtje met de uitnodiging een vragenlijst in te vullen. Dat doe je natuurlijk wanneer je wil. En je kan er nog dingen mee winnen ook. Je weet natuurlijk nooit voor wat de enquete dient. Soms lees je de resultaten in de humo, de standaard of hoor je ze uit de mond van een minister.

10 december, 2007 16:04  
Anonymous Anoniem said...

ok t'is in orde
een herhaling is een bevestiging
luc
zo ken ik fillet
recht voor de raap
al mis ik de vroegere programa's

11 december, 2007 16:07  

Een reactie posten

<< Home