vrijdag, december 21, 2007

Ongehoorde Meningen

Morgen komen de Ongehoorde Meningen van u. Allez, dat hoop ik toch, anders zal het maar stillekes zijn tussen 12 en 1 op Radio 1.

We hebben een regering, maar moeten we daar nu blij mee zijn? Hebt u er vertrouwen in? Kunnen we op beide oren slapen? Of bent u de pedalen kwijt en kan het u allemaal niet veel meer schelen? Of nog erger: zijn we bedrogen?

Etienne Schouppe en Bart Tommelein komen, de ene is voorzitter van CD&V, de andere is fractieleider voor Open VLD in het federale parlement.

Mail uw gedacht naar ongehoordemeningen@radio1.be. Als u tijdens de uitzending gebeld wil worden moet u uiteraard uw telefoonnummer vermelden.

Nog een paar stylistische tips:
-Hou het kort, want de presentator - ik - moet zeer snel kunnen oordelen of een mail interessant is. Die arme mens moet ondertussen ook de verkeersinformatie in de gaten houden, platen afkondigen, afspraken maken met de technicus en beleefd zijn tegen zijn gasten.
-Hou het kort, want lange epistels worden niet voorgelezen.
-Blijf ter zake en maak het concreet. Een anecdote, een citaat, dat zijn dingen die werken. Maar nog eens: hou het kort.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

*grijns*
Wat klinkt dat wanhopig. Ik hou van wanhopige stukjes, met dwingende adviezen.

21 december, 2007 11:18  
Anonymous Anoniem said...

@koen
allez ik zal doen wat je hebt gevraagd
kort en krachtig
en al roepend
ALS SCHOUPPE DOET MET DE CD EN V WAT HIJ MET DE SPOORWEGEN HEEFT GEDAAN,ZIJN ZAKKEN VULLEN,ZULLEN DE CD EN V'ERS ER VET MEE ZIJN
aan u en je vrouw en je 'kids' een joyeux (joelle) noel
LV

21 december, 2007 15:33  
Blogger koen fillet said...

@Zezunja. Echte wanhoop zou pas zijn: een Nederlandse mening, joepie!

21 december, 2007 16:15  
Anonymous Anoniem said...

Ik hoef mij daar toch niks van aan te trekken, hoop ik.
Nee, ik voel me geenszins aangesproken.

22 december, 2007 12:24  
Blogger Adhemar said...

Koen,

In Ongehoorde meningen van zaterdagmiddag 5 januari 2008 verdedigde je vurig de synthese uit de dialectiek, de gulden middenweg, met de stelling:

De meest efficiënte manier om ongelijk te hebben is een forse mening formuleren.

De uitspraak is trouwens zelf een forse mening; en, geheel in overeenstemming met zichzelf, onjuist. Af en toe zit een revolutair idee zo recht in de roos, dat geen compromis met de gevestigde opinie het nog kan verbeteren. [Markante historische voorbeelden zijn, evolutie, Copernicaanse revolutie, onvolledigheidsstelling, …]

En zelfs wanneer een forse mening onjuist is, dan nog heeft het een belangrijk nut: door de gevestigde vanzelfsprekendheid in vraag te stellen, verplicht het ons over onze standpunten na te denken — en, zo nodig, ze bij te stellen.

Leve de controversiële standpunten!

06 januari, 2008 16:51  

Een reactie posten

<< Home