donderdag, januari 31, 2008

Mark en Klara


Bent u de weg kwijt in het zendschema van de VRT-radio's na de herschikkingen bij Donna en bij ons? Troost u: ik ook, en ik ken nogthans nagthons nochtans de weg in de gangen van de omroep. Ik was Mark Lefever uit het oog verloren. Maar vorige week heb ik hem teruggevonden: hij maakt een prachtig - ik herhaal, een prachtig - programma'tje bij Klara. Friday On My Mind. Op vrijdag, tiens. Vanaf 21u. Een aanrader voor iedereen die zichzelf omschrijft als een typische luisteraar van de oude Radio 1. Ah, en wat zie ik? Mark heeft zijn playlist al online gezet.

Labels: ,

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ahum, nogthans, moet dat niet nochtans zijn?

31 januari, 2008 14:34  
Anonymous Anoniem said...

De playlist ziet er op het eerste zicht inderdaad niet slecht uit. Spijtig dat ze bij Klara nog niet van de podcast hebben gehoord.
Vrijdagavond staat de radio hier meestal niet meer op.

31 januari, 2008 14:39  
Blogger koen fillet said...

@Piet. De VRT doet slechts sporadisch aan podcast, en dat is een centenkwestie. Hoeveer er betaald moet worden aan sabam hangt af van het percentage platen. Pure muziekprogramma's zoals FOMM zijn onbetaalbaar.

31 januari, 2008 16:01  
Anonymous Anoniem said...

@Piet & Koen. Er is dan wel geen podcast. Het programma is wel een hele week online te herbeluisteren via de Klara-muziekspeler (zoek bij net gemist).

31 januari, 2008 18:34  
Anonymous Anoniem said...

Het programma is te downloaden en daarna kan je het overzetten op je mp3-speler. Dit begint toch al aardig op podcasting te lijken.

Friday on my mind - 04/01/08
http://od.mp3.streampower.be/vrt/klara/31_KL080104PFRI-hi.mp3
Friday on my mind - 11/01/08
http://od.mp3.streampower.be/vrt/klara/31_KL080111PFRI-hi.mp3
Friday on my mind - 18/01/08
http://od.mp3.streampower.be/vrt/klara/31_KL080118PFRI-hi.mp3
Friday on my mind - 25/01/08
http://od.mp3.streampower.be/vrt/klara/31_KL080125PFRI-hi.mp3

Sabam is prehistorisch! Leve Creative Commons!

31 januari, 2008 23:27  
Anonymous Anoniem said...

@Koen, Ik vroeg me al af wat de logica daarin is.
@Bert, Het lukt op die manier. Maar noemen we dat dan een legaal achterpoortje of ben ik nu een crimineel?

01 februari, 2008 10:31  
Anonymous Anoniem said...

Mark Lefever, het bescheiden Monument van de vrt-radio is teruggevonden! Maanden heb ik me afgevraagd in welke vergeetput men hem gedumpt had! Knap opsporingswerk, Koen, en bedankt! Vanavond eens luisteren...

Groeten,
Roen!

01 februari, 2008 11:08  
Anonymous Anoniem said...

@koen fillet
Het volgende geheel terzijde, maar onder het motto 'just is just' : volgens mij is het 'programmaatje' i.p.v. 'programma'tje'. Niet te verwarren met 'programma's'.
Fijne blog trouwens, ik lees hem regelmatig. U hebt schrijftalent !

02 februari, 2008 13:07  
Blogger sixlog said...

Leve Lefever,

Uiteraard want Lefever heeft me eind de jaren tachtig naar Kortrijk gehaald voor de Six O'Clock Blues en zonder dat zou ik nooit de letterbak of de toestand gedaan hebben. Mark is het best bewaarde geheim van de VRT.

Los daarvan, waar zijn Annemie Coppieters ( omroep Brabant) en de makers van wijlen Cappucino (omroep Antwerpen met de stem van Rik Moens) naartoe?

Gerrit S.

07 februari, 2008 15:00  
Blogger koen fillet said...

@Gerrit S. Annemie is met emeritaat en Rik organiseert allerlei evenementen in het productiehuis Cultuur, zo heet dat, geloof ik.

07 februari, 2008 15:57  
Anonymous Anoniem said...

Helemaal toevallig twee weken geleden Mark Levefer gehoord op de radio. Ik wist echter niet dat mijn radio nog op Klara stond en ben dus ontzettend blij dat ik nu weet waar hij zit - bedankt Koen!

Ik herkende zijn stem en zijn klare taal uiteraard meteen. Hoe heb ik die man gemist! Nu nog downloaden om het verlorene op te vissen...

Mark, kerel, lees jij je mailbox nog? Die zit waarschijnlijk stampvol. Ik heb je gezien in Grimbergen op de Pili Pili Afterparty. Kom na je uitzending op vrijdagavond een pot pakken (je weet wel waar, Gerrit S. trouwens ook), ik trakteer!

12 februari, 2008 19:39  
Anonymous Anoniem said...

Godverdomme, typfout. Levefer geschreven, dat moest Lefever zijn.

12 februari, 2008 19:40  
Anonymous Anoniem said...

Kijk, nòg iemand die zich Annemie Coppieters herinnert!

ERGENS heb ik nog cassetjes liggen met opnames van haar programma op Omroep Brabant. "De Tafel Van Twee" of zoiets. Kan ook "Van Eén" geweest zijn. Op zondagmiddag. Elke week John Hiatt en Ry Cooder, zo zit het in mijn geheugen. Poëzie tussen de liedjes door, toen mocht dat nog.

Als Jan Van Rompaey plannen heeft om tv te maken, dan moeten er toch mensen zijn die Annemie Coppieters kunnen overtuigen om weer mooie dingen te creëren?

12 februari, 2008 19:51  
Anonymous mark pieters said...

EINDELIJK, digicorder = programma's opnemen. inclusief radioprogramma's. nu alleen nog een manier vinden om ze van de grijze kasken op een andere drager te krijgen.

30 mei, 2011 16:33  

Een reactie posten

<< Home