woensdag, januari 02, 2008

Mietje

Kunnen we het erover eens zijn dat goede voornemens voor mietjes zijn? Uit ervaring geleerd. Er komt vaker niets dan iets van in huis, en het openbaren van voornemens leidt tot ontgoochelingen en gezichtsverlies. Goede voornemens maak je beter in stilte, bij voorkeur in het midden van het jaar. En successen hou je voor jezelf, juichen doe je binnenskamers.

Bon. Ik ben dus weer gaan lopen daarnet. Op twee januari, ik ben een mietje. Voor het eerst sinds 27 mei, de dag van de 20km van Brussel. Ontstoken achillespezen zijn hardnekkiger dan ik me ooit had kunnen inbeelden. Een half jaar mee gesukkeld en het probleem is nog altijd niet helemaal van de baan. Maar sinds de lokale paardenkinesist me aan zijn ultrasone wondermachine heeft gelegd, is er verlichting. En hij gaf me de toelating om weer te gaan lopen.

Hoe ver? Een toerke, zoals we zeggen. Vijfentwintig minuutjes. Snelheid nul wegens conditie nul. Maar goesting tien of daaromtrent, ondanks veel te veel mee te slepen lijf. We zijn weer vertrokken. En ik ga ook weer gitaar spelen dit jaar. Zoek dekking, huisgenoten!

Labels:

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Gitaarspelen doe je dan ook het liefst voor de televisie terwijl de kinderen een programma proberen te volgen?
Gek werd ik van dat urenlange getokkel naast me :-)

02 januari, 2008 17:04  
Anonymous Anoniem said...

Sterk bezig! Blijven gaan met dat lopen en dat komt wel goed. Ik stel de 20km een jaartje uit wegens te snel teveel last aan de knie =(

03 januari, 2008 08:00  
Anonymous Anoniem said...

ivm dat gitaar spelen, kunnen we schriftelijk van u bevestigd krijgen dat dat ook werkelijk en ten allen tijden in uw huis zal plaats vinden? als in: buiten ons gehoorsveld? dank bij voorbaat.

03 januari, 2008 11:13  
Blogger koen fillet said...

@Ivo Victoria. Nee. Als Raf Coppens gitaar mag spelen binnen ieders gehoorsveld, mag ik dat ook.

03 januari, 2008 11:56  
Anonymous Anoniem said...

Nieuwjaarstip: ukulele!

03 januari, 2008 20:31  
Anonymous Anoniem said...

wat zei die paardekinesist waneer je zijn kabinet binnenkwam,amai wat een hengst?????????
een echte kinesist
groeten

04 januari, 2008 08:06  
Anonymous Anoniem said...

Spelen die gitaar!

En als ge'n drummer zoekt ;-)

04 januari, 2008 14:04  
Anonymous Anoniem said...

bedankt koen, ik ben woensdagavond - na het lezen van dit stukje - ook opnieuw gestart, en het was ook van die brusselse 20 geleden... maar zonder kwetsuur om de schuld te geven, gewoon gebrek aan goesting (of karakter)

bedankt koen,

marc

04 januari, 2008 20:45  

Een reactie posten

<< Home