dinsdag, maart 11, 2008

Ich will mit Wasser mich besaufen

Nina Hagen is jarig. Had ik er de tijd voor gehad, ik zou er iets over gezegd hebben in Feyten of Fillet. Maar het gesprek met Luc Versteylen liep uit en er moest een darling worden gekilled.


Ze wordt 53. Ooit was ze mevrouw Herman Brood. Toen de ambtenaar die het huwelijk inzegende Herman Brood vroeg of hij Nina Hagen tot zijn wettige echtgenote nam, heeft hij geantwoord Nou, u overvalt me wel. Dat wou ik vertellen.

En ik wou het miniliedje Fisch im Wasser draaien. Nina Hagen heeft die ene hit gehad, Unbeschreiblich Weiblich, maar verscholen op kant twee van diezelfde LP staat een niemandalletje van net geen zestig seconden waarvan de laatste strofe intrigeert. Hier te beluisteren. (Login en paswoord 42km, doorklikken naar my music) En dit is de tekst:

Hhos dnu nnak thcin tsnos eis saw,
tut ein tsnos eis saw nut ehur ni dnu
negiewhcs nutpen tim tsi sad,
lliw nnad eis saw
nessal nrebbulb nesalb raap dnu
nefuaseb hcis ressaw tim lliw eis
ees nefiet, nenürgnenhcsalf mi
nies ressaw mi hcsif nie lliw ies

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

als het maar blijft hangen in de hoofden zoals
o julissi na jalini

12 maart, 2008 08:08  
Anonymous Anoniem said...

kortom, niet alleen een lekker wijf, ook een grote poeet, die Nina.

12 maart, 2008 09:37  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb die plaat nog ergens in de kelder liggen. Als "picture disc" nog wel, zoals dat zo eventjes mode was, aan het einde van de jaren zeventig. Nina blijft je dan met haar grote ogen aanstaren, terwijl ze rondjes draait.

Ik ga ze straks nog eens opleggen. Als ik ze niet kwijt ben ten minste.

12 maart, 2008 11:55  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind mijn platen nog, mooi alfabetisch rechtopstaand in de kast.. maar helaas heeft "mijne pickup" het opgegeven .. Oh, da's een idee voor een melo-feestje : een platenspeler gaan kopen en de hele avond die oude platen spelen .. Party !

12 maart, 2008 18:56  
Blogger Leo Viëtor said...

Nou, ik heb het even beluisterd.
Thanks. Wel erg kort stukkie muziek. Ze heeft de gezongen boodschap niet bij Herman Brood over het voetlicht gekregen.

15 maart, 2008 23:41  

Een reactie posten

<< Home