zondag, juli 13, 2008

Antennebewaking

Zo noemen ze dat. Iemand moet aanwezig zijn in de studio op de Reyerslaan terwijl de uitzending live van ergens verweg komt. Het signaal kan wegvallen, er kan een spookrijder opduiken, de koning kan doodgaan, BHV zou plots gesplitst kunnen zijn. In zulke crisissituaties moet een presentator klaarstaan om alarm te roepen in de microfoon.

Ook tijdens de radiomis is er dus een antennebewaker. Vandaag: ik. Op rustige dagen is het enige werk: na het nieuws van 10 uur zeggen dat de mis gaat beginnen. Je moet dan vertellen wie de organist is en de dirigent van het koor, het woord proprium moet je netjes kunnen uitspreken en eventueel nog de naam van een componist van geestelijke liederen.

Maar vandaag ben ik achterdochtig. Ik vrees dat iemand met mijn voeten speelt. Men heeft mij de naam van de voorganger doorgemaild. Ik heb hem voor de zekerheid gegoogeld. Maar het klopt, er bestaat een Vlaamse priester die luistert naar de voornaam Ali. Ali Cornelissis, celebrant van de mis die nu, nu op de radio is.

Labels: ,

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Eerwaarde Ali! Nu nog pastoor Ahmed en imam Jan-Willem en 't is volledig oké. En Koen, gelouterd door de woorden van de Heer?

13 juli, 2008 11:56  
Anonymous Anoniem said...

ziet ge wel dat het romantisch is om voor de radio te werken. zondagochtend helemaal alleen op die toren zitten.

13 juli, 2008 12:23  
Anonymous Anoniem said...

Wat Koen allemaal niet moet verzinnen om te verhullen dat hij op muizenjacht is...

13 juli, 2008 13:43  
Anonymous Anoniem said...

beste koen wees blij dat ge er niet moet blijven slapen om permanentie te verzekeren zoals in de kliniek

14 juli, 2008 18:14  
Anonymous Anoniem said...

ei, da's onze pastoor begot :-)

16 juli, 2008 18:53  
Anonymous Anoniem said...

Och, die heet gewoon Alexander in feite. Komaan zeg. Wat een zever.

12 april, 2011 14:37  

Een reactie posten

<< Home