donderdag, augustus 21, 2008

Weg kwijt

Even leek het een goed idee: een externe harde schijf kopen en alle muziek daarop zetten. Kwestie van het vollopende geheugen van de computer wat te ontlasten.


Gevolg: iTunes vindt een hoop muziek niet meer terug. Sommige nummers wel, sommige niet, en ik zie er geen enkel systeem in. Mocht het programma volledig de weg kwijt zijn, ik zou het snappen. Maar dat is het niet, ik schat dat ik zo'n 5 procent kwijt ben. Allé, niet kwijt, alles staat netjes op die harde schijf, maar iTunes zet er een ! voor. Dat wil zeggen: ik vind het bestand niet meer.

Mac-kenners zullen zeggen: je moet in "geavanceerd" klikken op "verzamel inhoud bibliotheek...". Dat heb ik gedaan. Helpt niet. Ik ben nu manueel bezig. Niet te doen. Stenen kloten.

Labels:

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey Koen, misschien heb je dit zelf al gevonden, maar anders helpt het je misschien verder?

iTunes for Mac: Moving your iTunes Music folder of iTunes for Windows: Moving your iTunes Music folder

21 augustus, 2008 22:21  
Anonymous Anoniem said...

Hmm, komt me bekend voor.
Ik heb een netwerkschijf (een NAS voor de kenners) aan mijn draadloos netwerk hangen. Daar staat mijn hele bibliotheek. En af en toe "verdwijnen" ook zomaar liedjes.
Nog geen echte oplossing voor gevonden, helaas.

21 augustus, 2008 22:50  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb een tijdje geleden hetzelfde verkeerde goede idee gehad. Ik had sterk de indruk - maar dat is een wel hele euh analoge benadering van het probleem - dat de verbinding met de externe harde schijf niet snel genoeg was; niet alleen vond itunes sommige muziek niet terug, de externe harde schijf ging vaak vastlopen.
Als oplossing heb ik toen bedacht: alles terug op de computer zetten en alle andere bucht die mijn computer onnodig belast op de externe harde schijf zetten. En het zal sindsdien toch niet perfect werken zeker!
Ja, soms heb ik kijk op die dingen.

22 augustus, 2008 10:03  
Blogger Unknown said...

Misschien een simplistische oplossing, maar je zou de bibliotheek kunnen leegmaken en dan je volledige iTunes-folder terug toevoegen. Op die manier weet je Mac alles terug netjes staan, zou ik denken...

22 augustus, 2008 11:43  
Blogger koen fillet said...

@Tony. Ik was gisterenavond zo hopeloos dat ik die strategie inderdaad ga volgen: from scratch. Dat is griezelig, want je loopt het risico dat je iPod synchroniseert met een lege iTunes, en dan is alles weg.

22 augustus, 2008 12:04  
Anonymous Anoniem said...

gotverrr... ik heb vorige week net een externe harde schijf van 1TB gekocht die voor 129 euro in reklam stond in de laatste Makro folder. Ik vond het ook 'nodig', want ik had al voor dik 150GB bootlegs op de pc staan. Verdomde dimeadozen.org ook... Alle bootlegs staan nu op die hd; ik zal maar eens controleren of ik ze nog kan afspelen (ik speel wel alles gewoon af via windows media player).

22 augustus, 2008 14:13  
Anonymous Anoniem said...

Hei, Koen,

Probeer anders eens de vrije software Songbird, waar je zelf kan zeggen waar je liedjes staan.
Ok, alles is nog wat beta, maar het werkt :-)
(en het is een beestig logootje van een pr*ttend vogeltje dat fluit)

http://getsongbird.com/download/
(werkt ook op niet intel macs - je hebt 10.4 nodig)

Om te synchronizeren met een iPod heb je nog dit pluginnetje nodig:

http://addons.songbirdnest.com/addon/12

Het werkt voor een groot deel zoals firefox.

Succes!

26 augustus, 2008 15:05  

Een reactie posten

<< Home