zondag, september 14, 2008

Het Laatste Uur 002 - Snor


Vorige week stond het zweet me in de handen terwijl ik naar mijn eigen programma luisterde. Deze week ben ik een tikkeltje geruster. Dit zijn de platen:

1. Nick Cave - Everything Must Converge
(Luc Janssen) Een bonustrack op de CD "Nocturama". Serge Simonart heeft ook een mooi Cave-verhaal. Hij is Cave ooit gaan interviewen met een valse, opgeplakte snor. Het ijs was meteen gebroken, beweert Serge.

2. Queen - I Want To Break Free
(Marc Reugebrink) Na twee afleveringen is het wat onnozel om al van statistieken te spreken, maar toch: Queen zat er vorige week ook al in. Marc herinnert zich een blonde pruik. Ze is zwart.



3. Georges Brassens - Les Passantes
(Randall Casaer) Mocht u zich afvragen waarom die naam Randall Casaer u iets zegt, wellicht is het dit.

4. Frank Zappa - Jewish Princes
(Jan Demol) Jan had het ook over het snortype genaamd een Lemmy, maar koos wijselijk geen plaat van Motörhead.

5. Loudon Wainwright III - Dilated to meet you
(Sam De Graeve) Uit de LP "Attempted Moustache". Sam zegt niks over het liedje zelf, maar jongens, wat een mooie tekst.

6. Sparks - Moustache
(Tom Hermans) Dichter bij de snor van Hitler gaan we vanavond niet geraken. Ik had graag Der Fuhrer's Face nog gedraaid, van Spike Jones. Maar een uur is te kort.



7. Road to Peace - Tom Waits
(Geert Buelens) Over Abdel Mahdi Shahmay, the thin boy with the whispy moustache.

8. Two Man Sound - Disco Samba
(pdw) Stukje Telefacts over Lou Depryck, de snor achter Two Man Sound.



9. Gloria - Patti Smith
(Willem Wallyn) What a man! Patti bedoel ik. En Willem ook natuurlijk, dat spreekt.

10. Jim Croce - Operator
(Rolly Smeets) Op 20 september vijfendertig jaar dood. Jim, niet Rolly.



11. Black Friday - Coco Rosie
(Barbara Rottiers) Sierra is die met haar petje. En met de snor.



Volgende week is het thema "De Koebel". Nabeluisteren kan hier. Maar veel handiger is abonneren op de podcast van HLU.

Labels:

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja wadde, er zijn nogal wat snorren gepasseerd. Zelfs een tandenborstel- en een witte schuimkraagsnor. Ik kreeg de kriebels om er zelf een te laten staan. Maar de vrouwe is tegen. Ze krijgt daar uitslag van.

15 september, 2008 10:43  
Anonymous Anoniem said...

voor mij mag queen er elke week in!:)

15 september, 2008 13:05  
Blogger koen fillet said...

@Koen Ketelslagers. Waar? (Sorry, klets in mijn eigen gezicht.)
@Cursief Huigje. Dan is het nu zoeken naar een koebelplaat in het Queense repertoire. Ik hoor niet meteen zoiets.

15 september, 2008 13:10  
Anonymous Anoniem said...

Wat een verrassende ontdekking, die clip 'Black Friday' van Coco Rosie. Zo gevoelig. Zo breekbaar.

En ja, Koen, ik ben een echte man. Van middelbare leeftijd zelfs. Bijna toch.

15 september, 2008 13:42  
Anonymous Anoniem said...

Aflevering 002. Hebben we dan nog 997 Laatste Uren te goed ? Ik ben pro !

15 september, 2008 14:57  
Anonymous Anoniem said...

Verrassend, die uiteenlopende muziekstijlen. Nooit zo dikwijls op één uur tijd de knop gemanipuleerd. De volumeknop.

15 september, 2008 16:28  
Anonymous Anoniem said...

Eindelijk een radio-maker voor wie the road to peace niet te lang duurt.

15 september, 2008 23:33  

Een reactie posten

<< Home