zondag, oktober 26, 2008

Het Laatste Uur 008 - De wals

Goede voornemens. Ik ga 's zondagssnachts niet meer bloggen over Het Laatste Uur. Het is te zottekes om ook in het schamele weekend met uw werk bezig te zijn. Ik u nochtans graag willen vertellen dat ik heel even van plan ben geweest om het programma volledig in anapest, dactylus of amfibrachys te presenteren, maar dat bleek als snel te hoog gegrepen.

Ik had u ook nog kunnen vertellen dat er zoveel bruikbare inzendingen waren deze week, dat ik nauwelijks, wat zeg ik, géén muziek zelf heb kunnen kiezen. Dus geen thema uit The Last Waltz. Jammer.



Dat filmpje van Frank Vander Linden die ons laat binnenkijken in zijn huis, meerbepaald in zijn werkkamer, meerbepaald in zijn platenkast had ik u graag laten zien. De plaat die Henk heeft geselecteerd voor deze wals-aflevering van Het Laatste Uur is er even in te horen.





Ik had er nog op willen wijzen dat Manic Depression van Jimi Hendrix een wals is.



En Winterlude, van Bob Dylan, dat is toch ook te mooi om te laten liggen.



En de jazzwals, we zijn de jazzwals vergeten. Bluesette staat in driekwartsmaat.



Maar het is zondag. Ook ten huize F. Ik ga televisie kijken en daarna een boek lezen.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Achtste aflevering en eindelijk werd je voorganger vermeld: http://www.allesovergent.be/file.php?a=2&t=2&ID=1112&beeld=1

27 oktober, 2008 21:43  
Blogger koen fillet said...

@Allen. Anoniem heeft het over Luc Bral. De zanger. Hij heeft ooit, lang geleden een zondagnachtelijk programma gehad op BRT1. Ik heb een kleine rondvraag gehouden bij ouder collega's. Niemand herinnerde zich de titel nog. Jullie?

27 oktober, 2008 21:58  
Anonymous Anoniem said...

@ Koen: als je nog nooit van Grayson Capps gehoord hebt, moet je dit filmpje op YouTube es bekijken. Opgenomen in Toogenblik.

29 oktober, 2008 00:16  
Anonymous Anoniem said...

'Het Vlaams liedboek'
(http://pagesperso-orange.fr/vivonzeureux/lewisfurey/lewisfurey.html)

29 oktober, 2008 20:44  
Anonymous Anoniem said...

En verder ga ik dit heel hard betreuren, dat je hier niet meer over HLU zal bloggen. Er zit immers veel leuks tussen je vorige postings.

02 november, 2008 17:30  

Een reactie posten

<< Home