zaterdag, maart 28, 2009

Fietsendief


Ik stap het fietsenhok binnen, grijp naar mijn fiets, maar graai in de leegte. Weg. Geen fiets.

Mijn maag krimpt. Binnensmonds gevloek. Vorig weekend was hij er nog. Heb ik hem aan het station laten staan? Nee, daar heb ik mijn andere, oude en versleten fiets voor. Heeft een van de kinderen hem geleend? Nee, dat zouden ze gezegd hebben. Gestolen dus. De dief is de tuin opgewandeld - het kot is vlakbij het gat in de haag, heeft de fietsen gemonsterd en de duurste er uitgekozen. Vermoedelijk was hij tevoet, anders had hij wel twee of drie fietsen in zijn koffer geladen. Klootzak.

Maar koelbloedig, dat wel. Koelbloedige klootzak.

Gezocht: witte koersfiets, merk Columbus, weinig gebruikt. Het tandwielfotootje hierboven is het enige wat ik heb.

Labels: ,

12 Comments:

Anonymous Aline said...

Jawatte, wat een tandwiel. Zou ik ook niet kunnen laten staan, eerlijk gezegd.

28 maart, 2009 15:24  
Blogger karen said...

jakkes! zomaar uit je eigen tuin? dat moet vies doen.
(een fiets pikken... tsss. dat dóe je niet)

28 maart, 2009 15:36  
Anonymous Joost Fillet said...

Beste Koen, ik heb hier nog een (iets oudere) koersfiets staan. Ik zal hem eens goed afstoffen, dan kan je hem lenen. Goed? Vermoedelijk komen onze fietsmaten nogal overeen.

28 maart, 2009 23:13  
Anonymous Anoniem said...

Verschrikkelijk gevoel moet dat zijn.
Zo is enkele jaren geleden mijn oude, versleten fiets gestolen aan een bushalte in Kruibeke. En die had ik nochtans mooi vastgelegd (het slot was wellicht meer waard dan de fiets).
Krimpende maag en luidkeels gevloek !

30 maart, 2009 12:24  
Anonymous Brabo said...

Als ik me niet vergis wonen er in Kruibeke alleen maar lieve mensen. Die stelen toch geen fietsen uit andermans tuinhuisje? Anderzijds laat een volgroeide tuin weinig sociale controle toe. Snoeien die haag en wieden dat onkruid! Met een frisse verzorgde tuin valt het beter op als een onverlaat op je territorium komt. Aan 'den drijhoek' is voldoende verkeer om een oogje in het zeil te houden.

01 april, 2009 13:56  
Blogger d.s. said...

Rad van fortuin, zo te zien.

01 april, 2009 14:20  
Anonymous Anoniem said...

Was dit geert gitaar z'n bike ? Daar zijn beelden van in het marathon programma.

01 april, 2009 17:22  
Anonymous Anoniem said...

Dat overkomt iedereen wel eens tijdens zijn leven.
Doorslikken en voortdoen.

01 april, 2009 18:39  
Blogger Geert Gitaar said...

Hey Koen,

Vrienden sturen me e-mails met "lees Koen zijn blog! Erg nieuws!!!".

Blijkt dat ze gelijk hebben.

Damn !!!

Ik zal eens zoeken naar foto's van de fiets toen hij nog in mijn tuinhuis stond (toen beveiligd door 2 kippen, een haan en twee geiten), maar of foto's gaan helpen ... hmmm...

g

01 april, 2009 19:39  
Anonymous ivo victoria said...

Ouch. Innige deelneming. Ik zie dat u de gewoonte hebt op klein verzet te rijden - dat siert u dan weer. Souplesse, daar gaat het om.

02 april, 2009 09:02  
Blogger Jan F. Shibalov said...

Dat tandwiel is blijkbaar niet zo goed als het er uitziet. Het hapert een beetje. Misschien breng ik je fiets binnenkort weer terug. Hou je tuinhuis open voor het geval dat....

02 april, 2009 12:42  
Blogger Janne said...

En 1 straat verder werd er ook uit onze tuin een fiets gestolen. In dezelfde week...

Potvolkoffie! Een echte fietsendief in Kruibeke!

07 april, 2009 13:01  

Een reactie posten

<< Home