woensdag, mei 20, 2009

Echte vent


Linda heeft naar M!LF gekeken en schreef een stukje over echte venten. Ik heb niet naar M!LF gekeken, ik zag een echte vent in de Colruyt van Temse. Ik dank hem voor de inspiratie.

Blond en brede schouders, leren vest op de juiste plekken afgesleten, een man die beseft dat hij een vént is en die weet dat er naar hem wordt gekeken. Er zit een scheur in zijn jeans. Ik zie een stukje getatoeëerde kuit. Tribal. Maar hij loopt wel gewoon achter een winkelkarretje door de Colruyt. Net als ik. Op de parking heb ik een Landrover Defender zien staan, met achterin een rottweiler. De zijne, denk ik.

We kruisen elkaar ter hoogte van de kristalsuiker. Hij heeft Jupiler in zijn kar, Cola Zero, hondenbrokken, diepvriespizza en seizoen zes van de Sopranos. En hij heeft een ringetje door zijn wenkbrauw. Dat doet me twijfelen : misschien toch niet die Defender, maar die getunede Opel Astra. Ik verlies hem uit het oog als ik de groenteafdeling inrijd. Hij slaat die over. Echte venten eten geen sla. Ik wel. En worteltjes, tomaten en witlof. Zo staat het op mijn boodschappenlijstje. Ik moet ook nog een verjaardagscadeautje vinden voor een dertienjarig jongetje en ik moet even terug naar het rayon zeep en aanverwanten zie ik, want ik ben tandpasta vergeten.

Daar zie ik hem weer. Gsm aan het oor. De gang is leeg, alleen hij en ik. "Is het een blauw doosje?" hoor ik hem vragen. Hij merkt mij nu ook op. Betrapt bij het uitkiezen van maandverband. Hij draait en keert het doosje in zijn ventenhanden. Het liefst was hij heel alleen in de Colruyt geweest. "Luchtdoorlatend, staat er op", fluistert hij. Ik hoor hem sterven. Hij draait zijn rug naar me toe. Ik moet mijn best doen om het gesprek te volgen. "Dat weet ik niet, schatteke. Is dat niet allemaal hetzelfde?" Ik zoek mijn tandpasta en neem daar mijn tijd voor. "Nee, zoeteke, echt niet. De Always is op, denk ik." Ik vraag me af hoelang mijn zoektocht naar tandpasta geloofwaardig blijft. "Carefree is er wel."

Het wordt Carefree. Hij zet het blauwe doosje terug en kiest het economy pack, telegeleid door zijn vriendin thuis. Hij neemt ook nog een busje Veet uit het rek.

Terwijl de juffrouw aan de kassa het maandverband en de Veet aanrekent, verdiept hij zich in de tekst op de rug van de Sopranos. En op de parking loopt hij recht op de Opel Astra af.

Labels:

12 Comments:

Anonymous tante annie said...

de mensen zo beloeren zeg

20 mei, 2009 13:55  
Blogger koen fillet said...

't Is voor de literatuur. Allez, voor de Weekend Knack eigenlijk.

20 mei, 2009 14:53  
Anonymous luc said...

oei ver erover,maar t'is voor knack
ik zou het ook gedaan hebben,voor t'werk

20 mei, 2009 15:03  
Blogger karen said...

héérlijk, mensenloeren...

21 mei, 2009 11:32  
Anonymous ysabje said...

heerlijk. Ik was er precies echt bij...

21 mei, 2009 23:19  
Anonymous Drs. Johan Arendt Happolati said...

Heer Fillet,
U betrapte een stoere bink met de broek op de enkels.
Nee, 't is schoon geschreven; een echt cursiefje.
Met vriendelijke groeten,
De Drs.

23 mei, 2009 05:51  
Anonymous wim said...

Iedere man weet nu toch wel dat dit een waar stressmoment is : maandverbanden kopen. Een huis kopen is er niets mee vergeleken.
Bij mij in de GB staat dit rayon vlak naast dat van de boekjes (met Top Gear, die van de enige echte venten ter wereld), kan ik kalmeren na de stresssituatie
En jij doet dat ook...auto's op de parking matchen met de klanten in de winkel.

26 mei, 2009 13:44  
Blogger karen said...

best dat je je column in weekendknack hebt... anders was het hier helemaal op sterven na dood...
(niet dat ik niet versta dat je niet blijft zin hebben in geregeld iets publiceren...)

26 mei, 2009 18:10  
Blogger Dennis van den Buijs said...

Hehe, leuk en herkenbaar!
Ik wilde je gewoon laten weten dat ik al een jaartje je blog met plezier lees en nu zelf ook de stap in het digitale wereldje heb gezet!

groeten

28 mei, 2009 11:49  
Anonymous veerle said...

Ik ben dus niet de enige die ongeneerd mensjes (of venten in dit geval) kijkt. De Colruyt leent zich er uitermate voor.

29 mei, 2009 12:42  
Anonymous Rupelmondenaar said...

Heb jij in de Colruyt in Temse iets kunnen ZIEN? Ik vind het daar zo donker ...

29 mei, 2009 14:27  
Anonymous Rupelmondenaar said...

Maar je hebt wel een fenomenaal gehoor. In de Colruyt in Temse zijn er tussen het maandverband en de tandpasta zeker 3 gangen verschil ... Ik denk dat je de conversatie beter had kunnen volgen als je naar melk had gezocht ...

29 mei, 2009 14:32  

Een reactie posten

<< Home