maandag, november 30, 2009

1940

Die eindejaarscolumn voor lezeressen van vijfendertig met twee kinderen wringt tegen. Ik ontdek al schrijvende dat ik niet zo eindejaarsachtig ben.

Ik ben ook niet zo carnavalachtig. En niet zo valentijnachtig. Emoties op commando. En nieuwjaar is het ergst, daar valt niet aan te ontkomen. Er wordt zelfs afgeteld, de vrolijkheid moet losbarsten om exact twaalf uur, georchestreerd door een feestprogramma op Eén. Ik moet gewoonlijk dringend kakken op 31 december om middernacht.

Ik ben dus aan het worstelen met de opdracht van de mevrouw van de Libelle. Ik denk dat ze Libelle-achtige gezelligheid van me verwacht en ik wil haar daar niet in ontgoochelen. Of toch niet te hard. Een cynisch stukje misstaat in een kerstnummer. Maar eindejaarswensen zijn gratuit, Dre Steemans en Yasmine werd eind 2008 ook het allerbeste toegewenst voor 2009. Hoe schrijf ik dat op een Libellige manier? Lastig.

Zal ik iets over mijn oma en mijn opa schrijven die elkaar gelukkig nieuwjaar wensen? En dat het toen 1940 werd. Of zoiets.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Volgens mij herkennen zelfs de lezeressen van Libelle dit fenomeen. Schrijf het zoals het voelt en ik koop de libelle ;)

01 december, 2009 10:48  
Blogger KRuiMeL said...

Doen! Een portie realiteit staat niet verkeerd tussen teveel suikerzoete woorden.

01 december, 2009 14:50  
Anonymous hel decker said...

'Libellig' is een schitterende vondst. Dekt de lading 100%.
Wat gelukkig nieuwjaar wensen betreft: dan had jij jolige grootjes. Die van mij gingen - gewoon - om negen uur slapen, en de volgende dag was het Nieuwjaar. Misschien een nuttige suggestie om de nachtelijke w.c. te vermijden?

01 december, 2009 18:30  
Anonymous tijdtussendoor said...

Die sfeer van 'zogezegd allesoverheersende gezelligheid' mag best een keer doorprikt worden. Succes!

02 december, 2009 16:22  
Blogger Liesbeth en Karl said...

Plots een onverklaarbare drang om de Libelle te kopen...

04 december, 2009 09:57  
Blogger koen fillet said...

@Liesbeth en Karl. Zijn jullie een vrouw van 35 met twee kinderen? Doen dan. In het andere geval: zou gauw hij gepubliceerd is in Libelle, zal ik hem hier posten.

04 december, 2009 10:28  
Blogger Liesbeth en Karl said...

36 en drie. We wachten dus

09 december, 2009 09:04  

Een reactie posten

<< Home